sierpnia 28, 2014

czekoladowa tarta z malinami

Bardzo lubię piec tarty i w ogóle ciasta kruche, ponieważ są szybkie, tanie i właściwie bezproblemowe. Sezon malinowy jeszcze trwa, więc dzisiaj przedstawiam przepis na tartę z intensywnie czekoladowym nadzieniem i tymi pysznymi owocami. Do przygotowania deseru możemy użyć dowolnej czekolady: gorzkiej, mlecznej, a nawet białej (choć tej ostatniej wersji nie próbowałam). Smacznego:)

Źródło: http://kotlet.tv/czeko-tarta-z-malinami/

 na spód:
250 g mąki
125 g masła
2 żółtka
2 łyżki cukru pudru
1 łyżeczka cukru waniliowego

wierzch tarty:
łubianka malin (mogą być inne owoce)
240 g czekolady (u mnie po połowie mlecznej i gorzkiej)
150 g śmietany kremówki
2 łyżki masła

 Mąkę posiekać z cukrem i masłem, dodać żółtka i całość zagnieść. (Składniki muszą być zimne, jeśli ciasto jest zbyt kruche, należy dolać troszkę bardzo zimnej wody). Zagniecione w kulkę ciasto owinąć w folię i włożyć do lodówki na godzinę lub dwie. Po tym czasie ciasto rozwałkować (ok.4 mm, najlepiej robić to między dwoma kawałkami papieru do pieczenia lub folii). Przełożyć do formy na tartę (moja ma 29 cm), włożyć do lodówki na kolejną godzinę, nakłuć widelcem, obciążyć fasolkami i piec 15 minut w 200 stopniach. Ściągnąć papier z fasolkami i piec jeszcze 5-10 minut. Ostudzić ciasto. Przygotować krem czekoladowy: w kąpieli wodnej rozpuścić masło, dolać śmietankę i czekoladę. Gdy wszystko się ładnie rozpuści i połączy, lekko przestudzony krem wylać na spód tarty. Gdy zacznie się robić troszkę bardziej zwarty, położyć maliny. Schłodzić w lodówce.

13 komentarzy:

  1. Też jestem fanką tart - są proste i smaczne, czego chcieć więcej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszności :) tarty są super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Teraz? O takiej późnej porze? Pyszności. Przyśni mi się w nocy. Uwielbiam maliny w połączeniu z czekoladą. Świetny przepis na tartę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ależ uroczo wygląda ta tarta! piękna ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. aaaaa.... mniam! jak ja kocham takie tarty!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie piekłam tarty..a maliny mam..

    OdpowiedzUsuń
  7. Przepyszna ;) jedna z moich ulubionych tart;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię maliny w każdej postaci, w tarcie smakują na pewno pysznie. :)
    Łukasz http://kuchniaalukasza.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo ciekawe przepisy:) Tylko aż żal, że zdjęcia tak mikroskopijne... Ja osobiście uwielbiam surfować po blogach kulinarnych aby przeglądając jedzeniowe fotki "zapychać" się wzrokiem .

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudna tarta :-) wygląda pysznie :-) zjadłabym kawałeczek :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger