października 27, 2014

makaron w sosie śmietanowym z pieczarkami i wędliną

Przepis na dzisiejszy makaron jest daniem kryzysowym - możemy z niego skorzystać wtedy, kiedy w kuchni mamy mało zapasów. Makaron, śmietankę, ser i jakąś wędlinę mam prawie zawsze w lodówce, a jeśli zostanie mi trochę pieczarek, wszystko to razem może stanowić prosty, tani i szybki posiłek. Smacznego:)

Zanim podam składniki i przepis na makaron chciałabym serdecznie zaprosić was tutaj:

http://magda-wlosy.blogspot.com/2014/10/pielegnacja-twoich-wosow.html#comment-form

Magda, która jest autorką wspaniałego bloga poświęconego pielęgnacji włosów, zaproponowała mi niedawno napisanie posta, dotyczącego tego, jak dbam o moje włosy. Bardzo często udzielałam się na jej blogu, a jako że podobnie jak Magda jestem tzw. włosomaniaczką, z chęcią zgodziłam się na jej propozycję. Jeśli również interesujecie się pielęgnacją urody i lubicie blogi temu poświęcone, to polecam poczytanie sobie postów Magdy - na pewno znajdziecie tam wiele cennych wskazówek:)

A oto już przepis na makaron:

ok. 250 g makaronu,
ok. 250- 300 ml śmietanki do zup i sosów,
łyżka mąki,
ok. 200 g pieczarek,
cebula,
dwie małe kiełbaski (może być też boczek lub kawałek szynki),
kilka łyżek startego sera,
sól, pieprz, ulubione suszone zioła

 Cebulę pokroić w drobną kostkę, przesmażyć na patelni wraz z kiełbasą pokrojoną w kosteczkę oraz plasterkami pieczarek. Gdy wszystko będzie miękkie, wlać śmietanę, dodać starty ser, zagęścić sos mąką rozmieszaną w małej ilości wody. Doprawić do smaku, podawać z ugotowanym makaronem.




29 komentarzy:

  1. Takie kryzysowe makarony wychodzą najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  2. przepyszny, sycący obiad :-) ja się piszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. i znowu na wieczor smaka narobilas :) pychota lubie makarony :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Takie danie obiadowe zawsze smakuje i nie nudzi się :)

    OdpowiedzUsuń
  5. obiad bez wysiłku, pyszny i pożywny :) pozdrawiam cieplutko :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Najlepsza wariacja makaronowa według mnie. Jestem wielką fanką takich dań. Śmietana niesamowicie podnosi walory smakowe. Pycha. Ja staram się często robić takie zupy lub sosy o podobnym smaku, bo po prostu i cała moja rodzinka je niezwykle lubimy. Mniam, mniam! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyśmienite jedzonko,wspaniałe danie, składniki pieczarki,wędlina ,ser... dodane do makaronu, muszą nadawać niezwykłego smaku i aromatu całości.
    Bardzo ciekawy przepis ...
    Takie dania to, jest to co ja lubię ...

    OdpowiedzUsuń
  8. Lubię makaron pod każdą postacią. A z grzybami jest chyba najlepszy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. koniecznie musze wyprobowac!:)
    pozdrawiam:) http://majorka94.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Makaron jako kryzysowe danie - najlepszy!
    Sama często taki robię,jednak sos śmietanowy i pieczarki zamieniam na sos pomidorowy i warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszny makaronik, lubię takie dania :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. często robię taki makaron jak nie mam pomysłu na obiad, bo jest szybki, zazwyczaj składniki mam w lodówce, a do tego jest pyszny!

    OdpowiedzUsuń
  13. Czasem robię coś podobnego z mamą :)
    Obserwuję również i po raz kolejny zaznaczam, że masz genialne włosy! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. oo.. bardzo lubię makaron w sosie pieczarkowym, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Kolejny już raz żałuję, że mój TŻ nie lubi pieczarek. Ja uwielbiam i chętnie bym coś takiego zjadła, aż mi ślinka cieknie!

    OdpowiedzUsuń
  16. ale pyszne danie i ten sos... Głodna jestem, idę sobie coś zrobić do jedzenia ;-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoje danie jest jak zawsze smakowite i idealne! :)
    Dziękuję Ci bardzo za miłe słowa na temat bloga :) Dziewczyny jeszcze do tej pory zachwycają się Twoimi włosami :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Pyszności!! Pozdrawiam i zapraszam do Nas!

    OdpowiedzUsuń
  19. uwielbiam takie makarony! przepis już dzisiaj zagości na moim talerzu ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Koniecznie muszę wypróbować ten przepis :D

    OdpowiedzUsuń
  21. Czy można dodać śmietanę do zup zamiast śmietanki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Zdecydowanie lepsza będzie słodka śmietanka ☺

      Usuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger