piątek, 31 października 2014

pieczeń rzymska

Bardzo lubię wszelkiego rodzaju pieczenie, bo są pyszne i efektowne. Nie są też aż tak pracochłonne - mięso z pozostałymi składnikami wystarczy wymieszać i włożyć do keksówki. Dobre tez na zimno, jako dodatek do kanapek. Polecam, smacznego:)

 Źródło: http://anikagotuje.blogspot.com/2013/02/pieczen-rzymska-z-jajkiem.html

1,2 kg mielonego mięsa wieprzowego ( najlepiej z łopatki),
czerstwa bułka,
cebula,
2 surowe jajka,
5 jajek ugotowanych na twardo,
2 łyżeczki soli,
łyżeczka pieprzu, pół łyżeczki mielonej ostrej papryki, duża łyżka majeranku,pół łyżeczki granulowanego czosnku,
masło do smarowania formy,bułka tarta do obsypania formy

 Namoczoną i odciśniętą z wody lub mleka kajzerkę dodać do mięsa razem z zeszkloną cebulką. Dodać do mięsa. Do masy wbić dwa surowe jajka, przyprawić. Wszystkie składniki dokładnie wymieszać i wyrobić na jednolitą masę. Formę do pieczenia wysmarować masłem i obsypać tartą bułką Na dno wyłożyć około połowę mięsnej masy i pośrodku wzdłuż dłuższego boku zrobić lekkie wgłębienie łyżką. We wgłębieniu układać ugotowane na twardo jajka. Na jajka nałożyć pozostałą część masy mięsnej dociskając ją dokładnie do brzegów. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez około 80 minut.

29 komentarzy:

  1. zawsze mnie zachwycało to jajo w tej pieczeni :D świetna Ci wyszła :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo smacznie wygląda. Nigdy takiej pieczeni nie jadłam ;]

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko raz robiłam taką pieczeń, i znów mam ochotę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda ładnie, smakuje na pewno też. Może kiedyś spróbuję.... ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. oj nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam tę pieczeń :) musze w końcu zrobić !

    OdpowiedzUsuń
  6. nigdy nie jadłam takiej pieczeni, muszę kiedyś zrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, bardzo lubię takie mięsne kombinacje pieczeniowe :)

    OdpowiedzUsuń
  8. No proszę jakie fajne danie :-) wygląda pysznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Są potrawy, o których się zapomina. Tak też jest z pieczenią rzymską. Super, że przypomniałaś ten przepis. Fantastycznie zrobiłaś swoją pieczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  10. ooo, jak ja dawno nie jadłam pieczeni :) muszę pokazać mężowi, on w przyrządzaniu mięs jest najlepszy :)

    OdpowiedzUsuń
  11. super, uwielbiam takie pomysłowe mięsne danka :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wypróbuję, bo wygląda świetnie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wspaniała pieczeń i mam nieodparte , wrażenie że smakuje wybornie.
    Niezwykle, smaczne połączenie ,ślicznie się prezentuje ....

    OdpowiedzUsuń
  14. zrobiłam się głodna:) nigdy nie jadłam pieczeni rzymskiej

    OdpowiedzUsuń
  15. Jeszcze nigdy nie robiłam takiej pieczeni :)
    Trzeba przyznać, że Twoja wygląda wyśmienicie :)

    Serdecznie zapraszamy do NAS
    Buziaki
    xo xo xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  16. Co tu dużo mówić PYSZNA :) twoja wersja jest bardzo tradycyjna, ja mam w planach eksperymenty z pieczenią :))

    OdpowiedzUsuń
  17. Ja niestety po pewnej sytuacji bardzo zniechęciłam się do wszelkiego rodzaju pieczeni,ale Twoja wygląda bardzo przekonująco ;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo ją lubię, mama zawsze robiła ją na Wielkanoc :) Twoja wygląda super :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszności jak zawsze:)
    http://fashionfoto55.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  20. wygląda pysznie,też nie robiłam takiej pieczenie,ale jestem osobą która nie za bardzo przepada za mięsem...Szkoda mi zwierzątek

    OdpowiedzUsuń
  21. śliczna ! Zamiast jajka w środku zamieniłabym na coś innego, ponieważ ich nie jadam ! :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  22. Narobiłaś mi apetytu, wygląda smacznie :)
    Pozdrawiam serdecznie, http://juliet-monroe.blogspot.com/ KLIK :))

    OdpowiedzUsuń
  23. Hello I'am Chris From France!!
    You Have A Wonderful Blog Which I Consider To Be Registered In International Blog Dictionary. You Will Represent Your Country
    Please Visit The Following Link And Comment Your Blog Name
    Blog Url
    Location Of Your Country Operating In Comment Session Which Will Be Added In Your Country List
    On the right side, in the "green list", you will find all the countries and if you click them, you will find the names of blogs from that Country.
    Imperative to follow our blog to validate your registration.Thank you for your understanding
    http://world-directory-sweetmelody.blogspot.com/
    Happy Blogging
    ****************

    OdpowiedzUsuń
  24. Najlepsza jest sałatko-surówka tutaj :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Niedawno chciałam ją zrobić i już miałam szukać przepisu, a tu proszę, mam go jak na dłoni. Super, dzięki. Na pewno niebawem skorzystam, bo mnie już ona od dawna kusiła :)

    OdpowiedzUsuń