października 03, 2014

pizza z tuńczykiem i oliwkami


Kiedyś tuńczyk na pizzy nie był dla mnie czymś szczególnie kuszącym. Przywykłam do jadania mojej ulubionej pizzy - z kurczakiem lub szynką. Bardzo rzadko próbowałam więc na niej czegoś nowego. Wszystko zmieniło się po naszej podróży do Włoch. Zauważyłam, że Włosi bardzo lubią eksperymentować z dodatkami. We Fiuggi jadłam pizzę z jajkiem, w Wenecji z bakłażanem i cukinią, a w Neapolu z ziemniaczanymi krokiecikami. Wszystkie jej rodzaje były pyszne, dlatego obiecałam sobie, że po powrocie do domu będę otwierać się na nowe smaki smaki pizzy i zawsze przygotowywać ją inaczej. Dzisiejsza propozycja na pewno zadowoli fanów tuńczyka. Osoby, które za nim nie przepadają, mogą go z powodzeniem zastąpić łososiem z puszki. Smacznego:)

na dużą blaszkę pizzy:

1/3 kostki drożdży,
2 szklanki mąki,
2 płaskie łyżeczki cukru,
pół łyżeczki soli, 3/4 szklanki ciepłej wody
puszka tuńczyka w sosie własnym (w ładnych, dużych kawałkach)
garść oliwek
2 duże pomidory
starta mozzarella
2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego
oregano
szczypiorek, ew. cebula

Mąkę osolić, drożdże zasypać cukrem. Gdy się rozpuszczą, dolać około ciepłej wody, wlać do mąki i zagnieść ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia na około godzinę. Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na blaszce palcami, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać oregano lub przyprawą do pizzy. Nałożyć plastry pomidora, kawałeczki tuńczyka, oliwki i posiekany szczypiorek. Posypać serem. Piec około 30 minut w 180 stopniach.


15 komentarzy:

  1. Prawie zawsze w mojej pizzy jest tuńczyk ,uwielbiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. O tak, pizza jest bardzo wdzięcznym daniem, bo w zasadzie możemy do niej zużyć to, co akurat mamy i zawsze będzie pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pizza z tuńczykiem- bardzo smaczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  4. pizza to taka uniwersalan potrawa. W zasadzie z czym by nie była, zawsze będzie pyszna :-) z tuńczykiem jest bardzo, bardzo dobra!

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam z salami, z tuńczykiem wygląda bardzo apetycznie :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale oblędnie wygląda !! Obiadek na jutro jak znalazł !!

    OdpowiedzUsuń
  7. Pizza wspaniała,bardzo kusząca ...,
    wygląda rewelacyjnie ,tylko skonsumować
    Super przepis z pewnością zagości w moim jadłospisie )

    OdpowiedzUsuń
  8. ooo, fajnie to wygląda :) może powiem o tym mamie i razem zrobimy <3

    Co powiesz na wzajemną obserwację? Z mojej strony gotowe.:*
    PS. zapraszam do lajkowania mojej strony na fb, byłabym n i e z m i e r n i e wdzięczna!:))
    https://www.facebook.com/pages/ANNFFASHION/1397734147115883

    OdpowiedzUsuń
  9. Z tuńczykiem jeszcze nie jadłam, pizza wygląda świetnie

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam pizze z oliwkami ! Można wpaść na kawałek? :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Znając siebie to pewnie bym sobie te oliwki powydłubywała. Mało jest rzeczy, których nie jem, ale oliwki to mi jakoś nie specjalnie leżą w gustach smakowych :( Ale to moja subiektywne zdanie. Pizza wygląda na wspaniałą, taką, jak lubię, bo jest duuużo sera i idealne ciasto :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger