października 26, 2014

schab w sosie pieczarkowo-serowym

Dziś propozycja na pyszny schab w gęstym sosie pieczarkowo-serowym. Do jego przygotowania możemy użyć dowolnego żółtego sera, a pieczarki możemy połączyć z grzybami leśnymi. Sos pasowałby również do drobiowych filetów, wtedy przygotowanie potrawy byłoby znacznie szybsze. Smacznego:)

5 plastrów schabu bez kości,
500 g pieczarek,
cebula,
2-3 szklanki wody lub bulionu,
ok. 200-250 ml śmietanki 18%,
kilka łyżek startego sera np. parmezanu,
sól, pieprz, tymianek

 Schab przesmażyć na patelni do lekkiego zrumienienia. Przełożyć do głębokiego rondla, zalać bulionem, ale tak, aby tylko przykrywał mięso (resztę bulionu należy później wlewać stopniowo, gdyby płyn wyparował w procesie duszenia), dusić około 40 minut. Na patelni po schabie przesmażyć pokrojoną w kosteczkę cebulę i pokrojone w plasterki pieczarki, aż do wyparowania płynu. Gotowy schab na chwilę wyciągnąć, do rondla wlać śmietankę, wsypać ser, wrzucić pieczarki, mieszać aż zgęstnieje (warto zagęścić łyżką mąki rozmieszanej ze śmietanką). Na koniec włożyć mięso, chwilkę razem poddusić, posypać natką pietruszki i podawać.

28 komentarzy:

  1. O kurcze musi być pyszne ! Narobiłaś mi ochoty :) Na pewno wypróbuję przepis.

    Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nigdy nie jadłam, ale wygląda tak przepysznie, że muszę kiedyś spróbować :)
    Obserwuję ;)
    http://sweet-crocodile.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Kochana nie myślałaś o założeniu włosowego bloga ? Masz cudowne włosy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo:) Hmm.. kiedyś myślałam, żeby założyć blog o włosach lub kosmetyczny, ale pomyślałam sobie, że strasznie dużo jest takich blogów i musiałabym się pewnie powtarzać, a tego nie lubię:) Dlatego zdecydowałam się na drugą moją pasję i stworzyłam blog kulinarny:) Ale kto wie, może jeszcze kiedyś założę blog włosowy:)

      Usuń
    2. Super by było, jakbyś założyła bloga o tematyce włosowej, ponieważ masz ogromną wiedzę na temat pielęgnacji włosów, co zresztą widać na Twoich przepięknych włosach :) Wiesz, każdy blog jest inny, niepowtarzalny i taki byłby Twój blog :) Twoje włoski na blogu miały wczoraj prawie 400 wyświetleń, więc wiem o czym mówię :) Pozdrawiam serdecznie! :)

      Usuń
    3. Dziękuję bardzo:) może macie rację, nie mówię nie, myślę, że mogłabym postarac się coś stworzyć, kiedy mój blog kulinarny ruszy naprawdę pełną parą - na razie chciałabym się poświęcić jemu, a potem spróbuję swoich sił w nowych dziedzinach:)

      Usuń
  4. A co do dania to wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Właśnie taki schabik ostatnio za mną chodzi, pyszny sosik :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To musi być pyszne :-) wygląda smakowicie :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Schabik, wygląda bardzo apetycznie ,w takim sosie jeszcze nie robiłam fajny przepis,
    warto go wypróbować .....i podać coś innego na obiadek ...
    ..Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Taki sos musi być naprawdę pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  9. mmm pyszne i sycące danie!

    OdpowiedzUsuń
  10. no tak schaba to jeszcze nie jadłam!
    Zaskakujące, ale na pewno pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Haha jak impresjonistka? Tak sie składa ze akurat wczoraj zaczełam przygotowywac prezentace na temat impresjonizmu, wiec gdybys napisała mi to tydzien wczesniej to błądziłabym po googlach :)
    Tak czy inaczej dziekuje ci za ten mily komentarz. To dla mnie duzo znaczy :)

    http://obiektyw-mym-okiem.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo fajne połączenie :) :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda obłędnie. Z chęcią skosztowałabym tak przyrządzany schab :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Grzechem jest takie smaki robić mi z rana ! :P Wygląda przepysznie ! Chyba już wiem co dziś zrobię na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Natali, ten schabik wygląda obłędnie!!! mniam!!!

    OdpowiedzUsuń
  16. Twoje dania jak wszystkie dania są idealnie wykonane :)
    Dziękuję Ci bardzo Natalia za posta! :) Dziewczyny zachwycają się Twoimi włoskami i ja również :) Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo, strasznie mnie cieszą te pozytywne komentarze u Ciebie na blogu, miałaś wspaniały pomysł:) pozdrawiam:))

      Usuń
  17. Pyszny i aromatyczny :) aż zapachnialo u mnie tym sosem....

    OdpowiedzUsuń
  18. schab i sos - musiało być pyszne. a pieczarkowy bardzo lubię : )

    OdpowiedzUsuń
  19. Schab, sos i pieczarki to coś, co lubię i lubi moja rodzina. Pyszności na talerzu. Świetnie podałaś i pięknie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  20. ...i znów jeden z najpyszniejszych sosów na świecie! Takie obiady mogłabym jadać codziennie. Fajna odmiana dla typowego "schabowego" :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger