października 04, 2014

tarta ze szpinakiem, papryką i wędliną







Po raz pierwszy upiekłam wytrawną tartę i jest to jedna z najpyszniejszych potraw, jakie ostatnio przygotowałam. Do tej pory piekłam słodkie tarty, okazuje się jednak, że kruche ciasto wspaniale smakuje z warzywami i kawałkami wędliny czy mięsa. Pyszna zalewa ze śmietany, sera i jajek sprawia, że danie jest bardzo sycące. Rezygnując z wędliny otrzymamy danie wegetariańskie. Smacznego:)

Źródło: http://kotlet.tv/tarta-z-warzywami

na ciasto:
250 g mąki,
125 g masła,
żółtko i białko (oddzielone)
50-60 ml zimnej wody,
pół łyżeczki soli,

farsz:
pół cebuli,
czerwona papryka,
kawałek dowolnej wędliny
ok. 100 gramów szpinaku
2 jajka
3/4 szklanki kremówki
łyżka mąki
ok. 100 g sera

Mąkę połączyć z solą i zimnym masłem, posiekać, aż masło będzie w malutkich kawałeczkach. Dodać żółtko, wodę i szybko zagnieść w kulkę. Owinąć folią i włożyć na 10 minut do lodówki. Po tym czasie ciasto rozwałkować między dwoma kawałkami papieru lub folii i wylepić nim formę do tarty. Nakłuć widelcem (nie za głęboko, żeby zalewa nie dostała się pod spód) i włożyć do lodówki na 15 minut. Po tym czasie obciążyć formę papierem do pieczenia z fasolkami, włożyć do piekarnika na 10-15 min i podpiec w temperaturze 180 stopni. W tym czasie można pokroić warzywa i podsmażyć je na patelni. Zdjąć obciążenie z tarty i dopiec ciasto, aż będzie lekko złote na bokach. Posmarować ciasto białkiem (aby zalewa nie nasączyła ciasta), nałożyć podsmażone warzywa z wędliną, zalać śmietaną rozmieszaną z mąką, jajkami i serem. Piec do momentu ścięcia się zalewy (ok.20-25 minut)

14 komentarzy:

  1. Wygląda smacznie. Musze zrobić ta tartę. :)
    Obserwuję i liczę na rewanż.
    http://fashioninherheart.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Powiem tak ,jeszcze tarty ze szpinakiem ,papryką i wędliną nie jadłam aczkolwiek szpinak uwielbiam więc, wnioskuję z podanych składników że musi być bardzo smaczna .Prezentuje się niezwykle efektownie i jest bogata w smaku a jej wykonanie nie jest trudne ) Z przepisu wykorzystam
    Pozdrawiam )

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tarty wytrawne, dają spore pole do popisu jeśli chodzi o składniki nadzienia.... Twoja wersja bardzo kolorowa i pyszna, ja uwielbiam szpinak :)
    Miłego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam szpinak, więc taka tarta też jest w moim guście :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglada przepysznie! Ależ mam na taka ochote...

    OdpowiedzUsuń
  6. Lubię wszystkie tarty i te słodkie i te "wytrawne". Mają to coś.... Ja też piekłam tartę z ...papryką.
    Twoja jest tak kusząca, że zjadłabym teraz ten kawałek, który jest odkrojony i czeka, pewnie żebym ja go zjadła :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam jaka pyszna :-) może się wymienimy :-) uwielbiam tarty a twoja wyglada super :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam wytrawne tarty! pyszny i efektownie wyglądający obiad :-)))

    OdpowiedzUsuń
  9. Wytrawne tarty- to jest to. Ja do szpinaku przekonałam się dwa lata temu i od tego czasu jestem jego wielką fanką :D Akurat w takiej wersji nie jadłam jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
  10. tarty to moje zboczenie kulinarne i choć na blogu jest więcej słodkich to i te słone czesto u mnie goszczą bo lubię je do pracy zabierać :) do szpinakowej się przymierzam jakiś czas, ale ciagle coś innego wynajdę :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pchota, obserwuje bardzo fajny kulinarny blog!
    http://zielonoma.blogspot.it

    OdpowiedzUsuń
  12. Przepięknie tarta wygląda na talerzu :) Na pewno musiała bardzo smakować :) Bardzo lubię takie dania z warzywami :) Gratuluję talentu kulinarnego :) Serdecznie pozdrawiam! :)

    http://magda-wlosy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger