października 17, 2014

wiejska pizza z jajkiem, kiełbasą i pomidorami

Pierwszy raz pizzę z jajkiem na twardo jadłam we Włoszech. Wtedy na pizzy znalazła się również mozzarella i szynka parmeńska. Moja propozycja to polska wersja tego dania - jajka połączyłam tu z kiełbasą krakowską, polskim serem i naszymi pysznymi pomidorami. Smacznego:)

na dużą blaszkę pizzy:

1/3 kostki drożdży,
2 szklanki mąki,
2 płaskie łyżeczki cukru,
pół łyżeczki soli,
3/4 szklanki ciepłej wody,
kilka plasterków kiełbasy,
2 duże pomidory,
2 jajka na twardo,
starty żółty ser,
2-3 łyżeczki koncentratu pomidorowego,
oregano,
cebula

 Mąkę osolić, drożdże zasypać cukrem. Gdy się rozpuszczą, dolać wodę, wlać do mąki i zagnieść ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia na około godzinę. Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na blaszce palcami, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać oregano lub przyprawą do pizzy. Nałożyć plastry pomidora, kiełbasy, jajek i cebulę pokrojoną w kosteczkę. Posypać serem. Piec około 30 minut w 180 stopniach.

22 komentarze:

  1. Mój mąż uwielbia pizze , więc może wypróbuję Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. świetny pomysł, na pewno smakuje lepiej niż taka pizza z pizzerri, niestety ja nigdy nie mogę się zabrać za coś takiego :c
    http://soooooooooswagkocie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie ma to jak wiejska pizza. Ja zawsze robię ją z babcią.Pozdrawiam i zapraszam do mnie. Pierwsza część kolekcji Gabriel Data jesień - zima 2014/2015.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sycąca i domowa pizza-świetna na weekend :)

    OdpowiedzUsuń
  5. brzmi ciekawie :-)))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam pizze i czasami ją robię, ale z jajkiem jeszcze nie robiłam :-) wygląda pysznie :-) zabieram sobie kawałek :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. kurcze po 18 mialam nie jesc, a teraz moja reka ciagnie mnie w kierunku telefonu aby zamowic pizze ;(

    http://witnessofmadness.blogspot.com/
    ja juz obserwuje, a Ty?;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  8. Smakowała z jajkiem? Ja widziałam, że w pizzeri np. rozbijali jajko tuż nad pizzą i wtedy oblewało ją całą i się piekło, a w takiej formie to jeszcze nie widziałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiejska najsmaczniejsza ,wygląda bardzo apetycznie
    Z jajkiem, to dla mnie nowość.... ale bez wątpienia smakuje wybornie
    Pozdrawiam )

    OdpowiedzUsuń
  10. super post :)) obserwuje i zapraszam do mnie . Jesli spodoba ci się u mnie możesz tez zaobserwować ? :)
    pozdrawiam ! paulinadme.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Jaaa ale mi smaku narobiłaś na pizze :) hehe :) Chciałabym tak super gotować jak Ty :)

    Zauważyłam, że bardzo znasz się na pielęgnacji włosów :) Mogłabyś napisać posta o pielęgnacji Twoich włosów? :) Lub jeśli nie chciałabyś dodawać takiego postu do bloga, to ja bym Twoją pielęgnację zamieściła na bloga :) Z góry dziękuję za odpowiedź i pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, wstawiamy u Ciebie, coś wymyślę:)

      Usuń
    2. Dziękuję Ci baaardzo! :)
      Super, cieszę się :)

      Jeśli mogłabyś kiedyś, w wolnej chwili napisać notatkę, to prosiłabym o takie informacje:
      - w kilku myślnikach, jakie są Twoje włosy, np. mają tendencję do falowania, nie mają tendencji do przetłuszczania się, nie puszą się,
      - Jak je pielęgnujesz w telegraficznym skrócie,
      - a także super by była, jakbyś dodała zdjęcie Twoich włosów.
      Takie posty chciałabym dodawać, bo jeśli ktoś miałby włosy podobne do Twoich, to miałby wskazówkę, jakby mógł pielęgnować swoje włosy :) Oczywiście każde włosy są inne, ale taki post będzie taką wskazówką dla innych Dziewczyn :)

      Dziękuję serdecznie i pozdrawiam! :)

      Usuń
    3. Tak też myślałam, żeby tak zrobić:) ok, postaram się napisać coś w środę, od razu Ci wyślę, pozdrawiam i dziękuję bardzo za taką fajną propozycję:))

      Usuń
  12. Narobiłaś apetytu! Taka pizza 100 razy lepsza od kupowanej ;)
    http://littlemoodbook.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Pizza zawsze jest dobra! :D Nie dodałabym do swojej jajka, ale to całkiem ciekawa propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Och, dlaczego ja weszłam na tego bloga. Mam teraz taką ochotę na pizzę, że nie wytrzymam :D A to źle się skończy, bo ją zjem.

    www.navylight.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Pizza wygląda pysznie, muszę taką zrobić :) Nigdy nie wpadłam na to, że pizza mogłaby być z jajkem :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak jestem w pizzeri to często zamawiam właśnie takie pizze wiejskie. Ale jajko to dla mnie nowość. Musiała być pyszna. Wiadomo domowa najlepsza!

    OdpowiedzUsuń
  17. kocham domowa pizze m:D

    obserwuje:*

    aaangelllaaa.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger