października 09, 2014

wieprzowy gulasz z grzybami


W domu mam już mały zapas suszonych grzybów uzbieranych przez mojego Tatę. Wiedziałam, że wkrótce zrobię z nich kilka pysznych, jesiennych dań. Pierwszym z nich był sycący wieprzowy gulasz. W trakcie jego przygotowania warto pamiętać, że im więcej wywaru z grzybów wlejemy do sosu, tym bardziej będzie on intensywny i aromatyczny. Jeśli lubimy delikatny smak grzybów, warto wlać więcej śmietanki, a mniej grzybowego wywaru. Smacznego:)

Źródło: http://kulinarnyoliwek.blox.pl/2014/09/Gulasz-wieprzowy-z-sosem-grzybowym.html

30 g suszonych grzybów,
1/2 kg wieprzowiny na gulasz,
łyżka musztardy,
duża cebula,
sól, pieprz, tymianek,
łyżka masła klarowanego
śmietanka (250 ml lub połowa szklanki - do smaku)
łyżka mąki ziemniaczanej

 Grzyby pokroić, zalać szklanką zimnej, przegotowanej wody i odstawić na noc, aby zmiękły.Na drugi dzień grzyby odcedzić, zalać świeżym wrzątkiem (2/3 szklanki) i obgotować ok. 10 min. Mięso pokroić w kostkę, doprawić i dokładnie wymieszać z musztardą. Odstawić na pół godziny lub godzinę, następnie obsmażyć. Zmniejszyć ogień, podlać odrobiną wody lub bulionu i dusić pod przykryciem ok. 45 min. aż mięso będzie miękkie.Cebulę pokroić drobno i przesmażyć z grzybami (wywar zachować). Dodać do mięsa na dużą patelnię, dolać wywar grzybowy ( można dodać połowę lub całość). Śmietanę roztrzepać dokładnie z mąką i dodać do sosu, mieszać, aż zgęstnieje. Podawać z ryżem, kaszą lub ziemniakami.

16 komentarzy:

  1. Ale mi narobiłaś ochoty na grzyby......nie jadłam jeszcze w tym sezonie, a bardzo lubię ;) Wygląda smakowicie.

    http://zakochanawpasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubię gulasz, który pachnie grzybkami. Pyszności na Twoim talerzu. Mniam, mniam... :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gulasz jesienną porą-uwielbiam, jeszcze taki z leśnym aromatem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Musi być przepyszny:) Skorzystam z Twojego przepisu na pewno:)

    OdpowiedzUsuń
  5. świetny przepis, idealne danie na mroźne dni! mam nadzieję, że moi rodzice zostawili mi trochę grzybów, wówczas zrobię na pewno :-))

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam połączenia z grzybami, tylko zbierać nie ma komu- strasznie nad tym ubolewam :/

    OdpowiedzUsuń
  7. gulasz z ryżem najlepiej smakuje właśnie jesienią ;3
    obserwacja za obserwacje?
    http://lenettete.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. wygląda bardzo zachęcająco !
    www.filizanka-smakow.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Przepyszne danie jak ja takie lubię .....bardzo, apetycznie wygląda.
    Jestem już po obiedzie ale porcje jeszcze bym zmieściła . Przede wszystkim szybkie i treściwe .
    Zostawiam piątkę ))

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda pysznie :) Wieki nie jadłam gulaszu a Twój wygląda naprawdę smakowicie;]

    OdpowiedzUsuń
  11. Ale smacznie wygląda takie jedzonko i pewnie tak samo smakuje :) Narobiłaś mi smaku na sam wieczór hehe :) Bardzo lubię dania z dodatkiem ryżu i grzybów :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Pyszny obiadek, bardzo lubię takie dania :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Pychotka, ja robię grzybionkę z grzybów:)

    Zapraszam także do Nas: http://modnystyl2013.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Wszystko, co z grzybami jest dobre. Nawet gulasz. A tak serio to gulasz lubię, ale bez szału, jednak na taki z grzybami bym się rzuciła od razu :D

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger