października 02, 2014

wieprzowy gulasz z papryką




Na chłodniejsze dni, których mnóstwo przed nami, najlepsze są pożywne zupy lub sycące gulasze. Za Amerykanami mogę powiedzieć, że gulasz jest dla mnie takim comfort food - daniem, poprawiającym humor nawet w najzimniejszy dzień. Dzisiejsze danie to rozgrzewający gulasz z mięsa wieprzowego w pikantnym, pomidorowym sosie. Smacznego:)

Źródło: http://uwagababciagotuje.blogspot.com/2014/02/gulasz-wieprzowy.html  (przepis odrobinkę zmodyfikowałam)


ok. 500- 600 g mięsa wieprzowego ( ja użyłam szynki )
papryka czerwona
4-5 łyżek koncentratu pomidorowego
1 strąk papryczki chili (opcjonalnie, ja nie użyłam)
cebula
średnia marchewka
przyprawy :
kilka ziarenek ziela angielskiego
2 – 3 listki laurowe
sól, pieprz, papryka ostra, papryka słodka, czosnek
do zagęszczenia sosu: 
2 łyżki mąki pszennej
około 50 ml wody

Mięso dokładnie oczyścić, usunąć błonki i pokroić w kostkę. Przesmażyć na patelni przez około 30 minut. Na drugiej patelni usmażyć pokrojoną w plasterki marchewkę, następnie dorzucić do niej pokrojone w kostkę cebulę i paprykę. Mięso przełożyć do rondla i zalać wodą tak, aby je przykryła. Nałożyć pokrywkę i dusić około 40 minut, do miękkości (w tym czasie należy co jakiś czas uzupełniać wodę). Do gotowego mięsa dorzucić przesmażone warzywa, dodać koncentrat i przyprawy. Zagęścić mąką rozmieszaną z wodą. Podawać z kaszą, ryżem lub ziemniakami.




12 komentarzy:

  1. Ja bardzo lubię gulasze. To idealna propozycja na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj chyba się dzisiaj do ciebie wproszę na obiad. Mój organizm dzisiaj wariuje, głowa boli więc z chęcią bym zjadła tak pyszny obiadek :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. rzadko robię gulasze, ale świetnie się sprawdzają właśnie zimową porą i dla sporej liczby osób :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taki gulasz świetnie rozgrzewa w jesienne popołudnia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Gulasz z warzywami i mięsem ,jest ,,the best ''.....bardzo, ciekawy przepis
    Twój gulasz musi być pyszny ,pięknie pokazane
    Duży kciuk za przepis ) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie gulasze, mniam. Strogonowy, gulasze po węgiersku, zupy gulaszowe. To jest to. Wyraziste smaki, sycące. Fajny przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubię wszelkie wariacje gulaszowe. Najbardziej lubię jeszcze dodać ogórka kiszonego. Pychota:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo lubię taki gulasz i czasem robię podobny. Do smaku dodaję węgierskiego ajwaru :))

    OdpowiedzUsuń
  9. Smakowicie wygląda mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  10. dawno nie robiłam gulaszu, ale pewnie niedługo się to zmieni za sprawą pogody :) pyszna klasyka :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Mniam! Świetny przepis na pyszne i sycące danie. Ostatnio również nie miałam przyjemności jeść gulaszu, ale faktycznie - jesienna aura będzie sprzyjać takiemu gotowaniu :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger