października 13, 2014

zapiekanka z ryżem i mięsem mielonym


Zapiekanki są w moim domu tak lubiane, że robię je właściwie co tydzień. W zależności od tego, co znajdę w lodówce i na co mamy ochotę, zawsze wybieram inne składniki i sosy. Dziś proponuję pyszną, sycącą zapiekankę, którą możemy przyrządzić wtedy, kiedy w domu zabraknie nam makaronu, a mamy ochotę na lazanię. Zamiast charakterystycznych płatów występują tu warstwy ryżu. Smacznego:)

ok 500-600g mięsa mielonego,
słoiczek koncentratu pomidorowego (do smaku),
ok 250 -300 g startego sera,
2 paczki ryżu,
jedna duża starta marchewka,
cebula,
papryka w proszku,
sól, pieprz, granulowany czosnek, suszone zioła (np. oregano, bazylia, pietruszka)
na beszamel: 2 szklanki mleka, 3 łyżki mąki, 3 łyżki masła, szczypta gałki muszkatołowej

 Ugotować ryż. Cebulę pokroić w drobną kostkę, podsmażyć. Dodać mięso oraz startą na tarce marchewkę (starta na dużych oczkach). Całość przyprawić do smaku, dodać koncentrat, wymieszać, aż wszystko nabierze konsystencji sosu. Przygotować beszamel: na rozgrzanym maśle zasmażyć krótko mąkę, zdjąć z ognia, dodać mleko cały czas mieszając trzepaczką.  Gdy nie będzie grudek postawić na ogień i gotować do czasu zgęstnienia (ok. 10 minut) i przyprawić. W naczyniu do zapiekania układać warstwami ryż, mięso, sos beszamelowy i ser. Powinny wyjść 2-3 warstwy. Zapiekać w 180 stopniach przez około 15-20 minut.


25 komentarzy:

  1. Lubię zapiekanki za to, że łatwo i szybko można je zrobić, czasem z niczego, a czasem świetnie czyszczą lodówkę. Przydałaby mi się dziś taka ciepła i aromatyczna zapiekanka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz tego mi było trzeba :) Skopiowałam sobie wszystko i jutro gotuje :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, jeśli uda się zrobić, to proszę, podziel się wrażeniami:)

      Usuń
    2. Udało się :) Tak myśle :P tylko nie dodałam gałki muszkatołowej, bo nie miałam...

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę! a gałka to tylko przyprawa, jak najbardziej mogłaś pominąć:))

      Usuń
  3. Jestem wielką fanką takich dań!

    OdpowiedzUsuń
  4. aż mi się zachciało tej zapiekanki! taka troche lasagne z ryżem ;-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Jejku !!jakie ,ty pyszności nam serwujesz ....Taką, zapiekankę to ja poproszę nie tylko dla siebie .....tylko całej rodzinki ...Uwielbiamy ,przepis prosty ale jaki smaczny ,smaczniutki ...Super Natalio ..
    Gratuluje pomysłów )

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszelkim zapiekankom mówię stanowcze TAK!

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale masz talent do gotowania :) Strasznie smacznie wyglądają wszystkie Twoje dania :) Bardzo lubię zapiekanki z dodatkiem ryżu, sera i warzyw. Same pyszności :)

    A powiedz jakiego przedmiotu uczysz w szkole? :) Bo ja też z wykształcenia jestem nauczycielem informatyki, ale nie pracuję w zawodzie.

    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też teraz nie pracuję w szkole, daję prywatne lekcje. Z wykształcenia jestem polonistką, ale uczę też angielskiego, pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Super. Smakowicie. Zapiekanki są takie pyszne. Najlepsze z mielonym właśnie. Uwielbiam chyba w każdej postaci. Dzięki zapiekankom przekonałam się kiedyś nawet do szpinaku, a dziś mogę się przyznać, że jestem już z nim zaprzyjaźniona. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajna zapiekanka, wygląda pysznie :-) jestem wielką fanką zapiekanek :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy przepis. Lubię ryż zapiekany. Robię taki z jabłkami, ale ten z mięsem jest super :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Mój mąż robi podobną zapiekankę i jest bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kochana ja przez Ciebie będę musiała zmienić godziny wchodzenia na bloga. Właśnie przeszłam na dietę i czytając u Ciebie takie pyszne posty wieczorem to ją trafi szlak lada dzień :p
    Na pewno przetestuję przepis bo to musi być pyszne.

    http://zakochanawpasji.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hahaha, wszystko z umiarem, raz na jakiś czas nie zaszkodzi, najważniejsze, że paznokcie masz zjawiskowe :)

      Usuń
  13. Wydaje się bardzo proste, tez ostatnio gustuję w zapiekankach - często robię je na kolację :) Twoją też wypróbuję ! :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubię zapiekanki. Jakoś zawsze robiłam z makaronem, może następnym razem spróbuję z ryżem.

    OdpowiedzUsuń
  15. przepis nie jest trudny, wiec juz wiem co zrobie dzis na obiad! :)

    obserwujemy?
    lejzita.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Mmniam. Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajnie wygląda i wydaje się bardzo proste w przygotowaniu:) do przetestowania. Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja jestem wielką fanką różnych zapiekanek. Najbardziej lubię te z ryżem i makaronem. Niestety moje umiejętności kulinarne bardzo mnie ograniczają. Dopiero uczę się gotować i szukam przepisów na proste dania w internecie. Przepis na zapiekankę nie jest skomplikowany, więc mam nadzieję, że sobie z nim poradzę :-)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger