grudnia 18, 2014

ciasto bananowe

Dziś przepis na kolejne proste ciasto z dodatkiem owoców. Banany sprawiają, że babka jest miękka i wilgotna; należy tylko pamiętać, żeby użyć bardzo dojrzałych, sczerniałych owoców - wtedy uzyskamy intensywny bananowy i słodki smak. Do tego wypieku możemy użyć dowolnych dodatków, ja zawsze wrzucam do ciasta kawałki czekolady, ale będzie pyszne również z orzechami lub bakaliami. Naprawdę polecam, bo to jedno z naszych ulubionych ciast:)  Smacznego:)

 Źródło: http://www.mojadelicja.pl/ciasto-bananowe/

4 bardzo dojrzałe banany (sczerniałe),
3/4 szklanki cukru,
łyżeczka sody oczyszczonej,
1 i 1/2 szklanki mąki,
jajko,
50g roztopionego masła,
tabliczka czekolady pokrojonej na drobne kawałki

Do miski przesiać mąkę z sodą oczyszczoną. W drugiej misce rozgnieść widelcem banany, następnie wsypać cukier i wymieszać szybko trzepaczką. Do owoców dodać jajko, roztopione i ostudzone masło, mąkę z sodą oraz czekoladę. Wszystko szybko wymieszać. Gotowe ciasto wyłożyć do foremki keksowej wyłożonej papierem do pieczenia. Piec ok. 55-60 minut (lub do suchego patyczka) w 175 stopniach. Po ostudzeniu posypać cukrem pudrem.


26 komentarzy:

  1. Kocham banany więc jak najbardziej wypróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Bananowce są pyszniutkie:)bardzo lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zapaliłaś mnie do tego wypieku! Robię! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Banany mają wielkie wzięcie w moim domu, więc takie ciasto zrobię na pewno :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wspaniałe ciasto uwielbiam właśnie takie z dodatkiem owoców.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam ciasta z dodatkiem bananów, są pyszne :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne ciacho! Dzięki słodkim bananom można ograniczyć cukier :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Zapisuję w przepiśniku, bo takie ciasta lubimy najbardziej:)Pozdrawiamy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. ciasta bananowe są genialne :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciasto bananowe mniamiii <3 nigdy nie robiłam, ale uwielbiam :)
    Może na te święta się skuszę :) hehe
    Miłego dnia :)
    Daria

    OdpowiedzUsuń
  11. ogólnie bananów nie lubię - ale w ciescie to byłaby ciekawa opcja

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmmm wszelakie bananowe ciasta uwielbiam ;P

    OdpowiedzUsuń
  13. dawno nie jadłam takiego bananowego ciacha. mniam : )

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłam takiego bananowca :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Robisz tyle rzeczy,których jeszcze nie jadłam a z pewnością by mi posmakowały,mam nadzieję,że uda mi się kiedyś wszystkie zrobić,chociaż ostatnio przy próbie robienia muffinek z budyniem mało co kuchni z dymem nie puściłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. wyprobuje uwielbiam piec ciasta!

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam banany i ciasta, więc to połączenie to coś idealnego dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Ojej ale bym zjadła :) Wygląda cudownie!

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny przepis:) Nigdy ciasta bananowego nie robiłam ani nie jadłam, może spróbuje w te święta:):):)

    OdpowiedzUsuń
  20. Znam to ciasto, znam ten przepis - uwielbiam je :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Jutro skorzystam z tego przepisu i osłodzimy sobie nią Święta :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger