grudnia 12, 2014

pizza z kurczakiem w curry (moja ulubiona)

Dziś  moja absolutnie ulubiona pizza z kurczakiem. Dodaję do niej zawsze to, co mam akurat w lodówce - świetnie pasuje tu czerwona cebula, por, papryka, ale również pieczarki. To świetny przepis na nakarmienie 3 osób przy wykorzystaniu małej ilości mięsa. Smacznego:)

składniki na dużą blaszkę pizzy:
pojedyncza pierś z kurczaka,
duża cebula lub por,
opcjonalnie papryka i ok. 150-200 g pieczarek,
kilka łyżek koncentratu pomidorowego,
oregano,
kilka łyżek startego parmezanu,
sól, pieprz, curry

na ciasto:
1/3 kostki drożdży,
2 szklanki mąki,
2 płaskie łyżeczki cukru,
pół łyżeczki soli,
3/4 szklanki ciepłej wody


Mąkę osolić, drożdże zasypać cukrem. Gdy się rozpuszczą, dolać wodę, wlać do mąki i zagnieść ciasto. Pozostawić do wyrośnięcia na około godzinę. W tym czasie pokroić paprykę w paseczki, cebulę i pieczarki w półplasterki, kurczaka na małe kawałki. Mięso przyprawić solą, pieprzem i curry. Podsmażyć na patelni warzywa z mięsem i grzybami. Wyrośnięte ciasto rozciągnąć na blaszce palcami, posmarować koncentratem pomidorowym, posypać oregano lub przyprawą do pizzy. Nałożyć podsmażone składniki, posypać serem i piec około 30 minut w temp 180 stopni.


25 komentarzy:

  1. ciekawe połączenie smaków:)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam połączenie kurczaka i curry :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam pizze własnej roboty:) A ta wygląda mega smakowicie♥

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmmm pizza! Super przepis, uwielbiam pizzę z kurczakiem

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też lubie pizze z kurczakiem, ale jeszcze ani razu sama takiej nie robiłam.To będzie wyzwanie :3

    OdpowiedzUsuń
  6. Pizza wykonana własnymi rękami jest pyszna! Widać, że Twoja smakuje naprawdę niesamowicie :) Fajny przepis.
    Pozdrawiam,
    https://cukierkowegotowanie.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Wpadłam na kawałek :)) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam! Uwielbiam! Uwielbiam! :)
    Ps. wróżę jej krótki żywot.

    OdpowiedzUsuń
  9. Pizza jest u mnie w menu na stałe, w takiej wersji jeszcze nie jadłam. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie jutro też pizza (moja ulubiona hehe) :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności :-) jak pizza to ja zawsze chętna :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dawno nie robiłam pizzy. ;] Ale uwielbiam taką domową

    OdpowiedzUsuń
  13. Pyszności jak zawsze nasz kusisz ;)

    buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  14. Dawno nie jadłam pizzy :D Moja ulubiona to z tuńczykiem i kukurydzą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Ale mam teraz ochotę na Pizze :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Sporo jej wyszło, wyślij mi pocztą trochę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. a ja taka głodna jestem! hehehe :-) pyszna pizza :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Szkoda, że nie można się poczęstować przez internet... ;).

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger