grudnia 27, 2014

raffaello na herbatnikach

Pewnie po trzech dniach świętowania wszyscy mają już dosyć obżarstwa i nikt nie myśli o słodyczach. Dziś chciałabym jednak podzielić się przepisem na jedno z moich ulubionych ciast bez pieczenia - ja przygotowałam je na święta, ale sprawdzi się na każdą okazję, o ile lubimy kokos i migdały:) Z jego przygotowaniem nie powinno być najmniejszego problemu, możemy również zmniejszyć ilość podanego masła do kostki. Niestety w świątecznym ferworze zapomniałam zrobić zdjęcia ciasta w przekroju, nie pamiętam też skąd pochodzi oryginalny przepis. Smacznego:)

1 i 1/2 kostki masła,
duża paczka wiórków kokosowych,
paczka migdałów w płatkach,
3 żółtka,
3 czubate łyżki mąki ziemniaczanej,
3 płaskie łyżki mąki pszennej,
3/4 litra mleka ,
szklanka cukru,
opakowanie cukru waniliowego,
8-9 paczek herbatników (na 4 warstwy) - można tez użyć krakersów

Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem waniliowym na jasną, puszystą masę; dodać szklankę mleka, mąkę ziemniaczaną i pszenną, utrzeć. Pozostałe mleko zagotować. Do gotującego się mleka wlać mieszając utartą masę (dobrze jest na chwilkę zdjąć mleko z gazu, wmieszać masę trzepaczką i znów postawić na gaz). Gotować, cały czas mieszając, aż zrobi się budyń, wystudzić. Zmiksować masło z wystudzonym budyniem, dodać 2/3 paczki wiórków kokosowych. Na blaszce przekładać warstwę herbatników masą (ja układam ciastka na zmianę poziomo i pionowo; gdyby herbatniki nie pasowały ściśle do ścianek blaszki, można kilka połamać lub przyciąć i uzupełnić przerwę). Na wierzchu posypać resztą wiórków i płatkami migdałów. Schłodzić w lodówce, najlepiej całą noc, aż ciastka zmiękną.


27 komentarzy:

  1. też czasem je robię - może na Sylwestra coś zrobię

    OdpowiedzUsuń
  2. boziu!..kiedyś mi ten przepis zaginął i kompletnie o tym cieście zapomniałam :) jest ono pyszne i szybko się je robi...mniam mniam...oj chyba wiem co jutro przygotuję :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawy pomysł, w sam raz na Sylwestra :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Robię prawie identyczne tylko właśnie na krakersach i jest mega pyszne!♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Hehhe ja słodyczy nigdy nie mam dosyć :D A ten przepis znam(tzn bardzo podobny) i baardzo lubie takie ciacho :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam uwielbiam wszystko co kokosowe :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojeju, właśnie Raffaello leży obok mnie. Ale pychota :D

    OdpowiedzUsuń
  8. A właśnie szukam ciasta na sylwestra bez pieczenia :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Rafaello to jest moje ulubione ciasto! Mogłabym je jeść bez przerwy!

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach jakieś domowe raffaello zrobić

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasta nigdy dość. ;] Tylko dlaczego pyszności mają tyle kalorii...?

    OdpowiedzUsuń
  12. Koleżanka przyniosla to ciasto kiedyś na uczelnię , pyycha ! :)
    Pozdrawiam i zapraszam do wzajemnej obserwacji http://kasjaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. zjadłabym takie ciasto ;)
    http://agatacia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Mam podobny przepis no to ciasto :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis na ciasto bez pieczenia zawsze się przydaje. Bo szybko się robi. Tak więc zapisuję Twoje raffaello do zrobienia, bo mimo, że święta były słodkie to chętnie zjadłabym choćby mały kawałek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. To jedno z moich ulubionych ciast:) Nigdy nie robiłam na herbatnikach, zawsze piekę na biszkopt. Muszę wypróbować:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszne ...Ja też zrobię na Sylwestra - jadłam kiedyś podobne i to chyba ten sam przepis.
    Pozdrawiam
    http://fashionfoto55.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Ja zawsze robię z krakersami. Fajny, szybki przepis, ja najczęściej robię te ciasto latem, albo w sytuacji awaryjnej, kiedy np. zepsuje się piekarnik :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Uwielbiam przygotowywać ciasta, chętnie wypróbuję ten przepis na Rafaello, na Sylwestra będzie idealne :)
    Pozdrawiam :*
    ewelaina.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Kokosy uwielbiam ...wszystkie ciasta ,słodycze właśnie kokosowe nie mogę im się oprzeć ..Przepis do wypróbowania )

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger