grudnia 20, 2014

warzywne placki

Kiedy chcę przygotować tani obiad, często decyduję się na danie z ziemniaków. Odkąd robot kuchenny trze za mnie wszystkie warzywa, takie chrupiące placki przygotowuję bardzo często. Tym razem zdecydowałam się do ziemniaków dodać jeszcze resztę warzyw, które miałam w lodówce. W tym przepisie proporcje ustalamy sami, podane przeze mnie są bardzo orientacyjne, bo przy przygotowaniu placków nigdy nie odmierzam składników - masa musi się po prostu nie rozpadać i na patelni tworzyć ładny placuszek (warto usmażyć jednego na próbę; wtedy też stwierdzamy, czy masy nie trzeba doprawić). Smacznego:)

6-8 ziemniaków,
2-3 marchewki,
ćwierć selera korzeniowego,
cebula,
jajko (lub dwa),
około pół szklanki mąki,
sól, pieprz, granulowany czosnek, rozmaryn, tymianek, natka pietruszki

opcjonalnie do placków podajemy kwaśną śmietanę wymieszaną z kilkoma łyżkami siekanego koperku

Warzywa obieramy i trzemy na tarce o dużych oczkach (na grube wiórki). Dodajemy jajko, mąkę i przyprawy, dokładnie mieszamy. Nakładamy łyżką na rozgrzany olej i smażymy placuszki do zrumienienia, odsączamy na papierowym ręczniku i podajemy ze śmietaną.



23 komentarze:

  1. Proste, pyszne idealny na szybki obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kusisz kusisz tymi placuszkami, pyszności , zresztą uwielbiam placuszki ;)

    buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie placuszki są pyszne, chrupiące i pełne smaków, robię podobne :-) pozdrawiam cieplutko :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię placki ziemniaczane i placki z cukinii :) Twoje również smacznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszę wypróbować, bo wierzę w Twoje kulinarne umiejętności :) Na pewno sa bardzo pyszne !

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj, tak robot kuchenny to dobrodziejstwo :) Lubię placuszki ziemniaczane ale nigdy nie,, wpadłam,, na to by dodać do nich inne warzywa....dzięki za podpowiedź :) placuszki ślicznie i smakowicie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo fajny i tani pomysł. Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Takich chyba jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja lubię z dodatkiem cukinii. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. uwielbiam wszelakie placki, takie warzywne musza być pycha!

    OdpowiedzUsuń
  11. Mmm pyszności.Ja niestety nie mam na mieszkaniu robota kuchennego, ale myślę, że w któryś dzień pokusze się na odtworzenie :) Puki co mam jednak w planach zrobić cannelloni z mięsem :)

    OdpowiedzUsuń
  12. uwielbiam takie placki, jako przekąskę :) pycha!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Muszę kiedyś spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo apetyczne te placki.

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychotka :) Pozdrawiam i zapraszam do siebie! ♥ + życzę Wesołych Świąt ! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. nie zbyt często jem placki ziemniaczane, bo niestety musze trzeć je ręcznie, a to zajmuje troche czasu :( wyglądają pysznie :)
    smaajll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. No to dziś ideał dla mnie, jestem wegetarianką od 12 lat, także strzał w 10 dziś Kochana <3

    OdpowiedzUsuń
  18. mniaaam!!!!
    mogłabym liczyć na kliknięcie w link na pocztąku ostatniego postu? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje bardzo :* a na jaką strone Cie przekierowało, bo nie wiem czy wszystko jest ok? :)

      Usuń
  19. Smażyłam podobne placki, są pyszne, lubię eksperymentować i łączyć różne warzywa ze sobą tworząc z nich placuszki.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger