grudnia 05, 2014

zimowa zupa z jarmużem i paszteciki z pieczarkami

Dziś propozycja na pełną warzyw zimową zupę z jarmużem i ciecierzycą. W wersji wegetariańskiej możemy oczywiście wyeliminować z przepisu wędlinę, a zamiast niej dorzucić ulubione jarzyny. Do pasztecików z pieczarkami zazwyczaj dorzucałam jeszcze szynkę, ale jako że do zupy dodałam kiełbasę, odpuściłam ją sobie w przystawce. Smacznego:)

Źródło (zupa): http://www.laurainthekitchen.com/recipes/sausage-and-kale-soup/

na zupę:
laska ulubionej kiełbasy,
posiekana drobno cebula,
2 łodygi selera naciowego,
2 ząbki czosnku,
2 obrane i pokrojone w plasterki marchewki,
mala puszka ciecierzycy (lub pół dużej),
puszka krojonych pomidorów,
5-6 szklanek bulionu drobiowego,
ok. 450g jarmużu,
sól, pieprz,
1/2 szklanki startego parmezanu

Kiełbasę kroimy w plasterki o obsmażamy razem z posiekana marchewką, cebulą i selerem. Na końcu dodajemy czosnek i przesmażamy około minuty, doprawiamy. Wlewamy bulion i pomidory z puszki, zagotowujemy, wrzucamy ciecierzycę i jarmuż.Gotujemy około 20 minut, przed podaniem posypujemy startym parmezanem.

na paszteciki:
płat ciasta francuskiego,
ok. 400-500 g pieczarek,
cebula,
opcjonalnie kawałek szynki,
kilka łyżek startego sera

Pieczarki pokroić na plasterki, przesmazyć na maśle z cebulą. Ciasto delikatnie rozwałkować, pokroić na kwadraty, nałożyć grzyby i troszkę sera. Złożyć w pasztecik i dokładnie zakleić brzegi widelcem. Można posmarować rozmieszanym jajkiem. Piec w 220 stopniach około 20 minut lub do zrumienienia.



26 komentarzy:

  1. pyszna zupa i jeszcze pyszniejsze paszteciki, udany duet :-))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny blog ♥
    Jestem u Ciebie chyba po raz pierwszy i na pewno nie ostatni ;)
    zapraszam do mnie :*

    OdpowiedzUsuń
  3. ja uwielbiam zupki a takiej jeszcze nie jadlam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mam sporo jarmużu, o zupie nie myślałam, spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Zupa pyszna, ale pasztecikami mnie urzekłaś:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszne paszteciki a zupka bardzo ciekawa :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Och, to musisało być pyszne i idealne na te mroźne dni, które teraz mamy.
    Pozdrawiam,
    https://cukierkowegotowanie.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. a zupę chętnie bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  9. mniam :) idealna na chłodne wieczory :)

    OdpowiedzUsuń
  10. chyba nigdy nie jadłam jarmużu... paszteciki wyglądają bardzo apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  11. To nie obiad ale dzieło sztuki kulinarnej:) Super!

    OdpowiedzUsuń
  12. No i zrobiłam się głodna! :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Kochana czyli rozumiem że świąteczny manikiur już zaplanowany ;)
    Nigdy nie jadłam jarmużu :p jestem bardzo ciekawa tej zupy a paszteciki kocham w każdej postaci ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Super propozycja ,lepiej trafić nie mogłam uwielbiam takie zupki z pasztecikami .
    Bardzo smacznie się prezentuje..

    OdpowiedzUsuń
  15. idealna zupa ! zdrowa i pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  16. paszteciki muszą być pyszne

    OdpowiedzUsuń
  17. Twoja zimowa zupka bardzo smakowita, pasztecikami również nie pogardzę :)

    OdpowiedzUsuń
  18. To nie obiad ale dzieło sztuki...kulinarnej:)Super!
    Pozdrawiamy ::)

    OdpowiedzUsuń
  19. Pyszna jesienno -zimowa zupa :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chodzi za mną jarmuż...ale jeszcze się na niego nie zdecydowałam... :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger