marca 21, 2015

Makaronowa zapiekanka z brokułem i wędliną

Pomysłów na zapiekanki zazwyczaj mi nie brakuje, często przepis jest moją szybką improwizacją, podyktowaną zawartością lodówki. Z pozostałości wędliny, brokułów i mleka wymyśliłam prosty przepis na zapiekankę makaronową - sos beszamelowy możemy zastąpić prostszym sosem śmietanowym czy serowym, a szynkę kawałkami kurczaka. Smacznego:)

na 2-3 osoby:
kilka dużych plastrów szynki lub 2 małe kiełbaski,
pół brokułu,
200 g pieczarek,
cebula,
2 ząbki czosnku,
ok. 150 g makaronu
na sos beszamelowy:
szklanka mleka,
czubata łyżka masła,
czubata łyżka mleka
sól, pieprz, gałka muszkatołowa,
starty parmezan

Szynkę, cebulę, pieczarki i czosnek pokroić, przesmażyć. Brokuły i makaron podgotować prawie do miękkości. Sos beszamelowy: masło rozpuścić w rondelku, dodać mąkę, zrobić zasmażkę, szybko mieszając trzepaczką. Wlać mleko, mieszać i poczekać kilka minut, aż sos zgęstnieje, doprawić. Do naczynia do zapiekania nakładać warstwy makaronu, wędliny, warzyw i sosu - każdą warstwę posypać parmezanem. Zapiekać ok. 10-15 minut w 180 stopniach.

29 komentarzy:

  1. Woow! *_* wygląda przepysznie! Napewno kiedyś spróbuję zrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. muszę wypróbować :)
    mogłabyś kliknąć u mnie w nowym poście? :)
    http://czillen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. Pychotka :) Uwielbiam zapiekanki, nie przepadam za sosem beszamelowym jakoś mnie nie przekonuje. Brokuły i makaron to idealne połączenie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie zrobię jutro na obiad, uwielbiam brokuły :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajna sałatka na pierwszy dzień wiosny!

    OdpowiedzUsuń
  6. koniecznie zrobię ! :)

    Pozdrawiam i życzę wspaniałego weekendu :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń
  7. Lubie takie przepisy podyktowane zawartoscia lodowki. Pozdrawiam serdecznie Beata

    OdpowiedzUsuń
  8. Na taką zapiekankę to ja się piszę... To moje ulubione składniki :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wygląda bardzo apetycznie , lubię brokuły :)

    Buziaki

    xo xo xo xo xo

    OdpowiedzUsuń
  10. Looks good once again! I had my baby shower yesterday so I spent the two days before in the kitchen - making cupcakes and scones and cookies... :)
    I hope you have a good weekend so far!
    xx

    OdpowiedzUsuń
  11. Każda zapiekanka tutaj jest bardzo apetyczna :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wygląda przepysznie, mam chęć taką zrobić na obiad

    OdpowiedzUsuń
  13. Rewelacyjna zapiekanka. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Same pyszności u Ciebie Natalia, gratuluję talentu naprawdę ;) Ale narobiłaś mi smaku na sam wieczór ;) Pozdrawiam! ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. pyszności, jak wszystkie Twoje zapiekanki :-)

    OdpowiedzUsuń
  16. Coś czuje, że muszę mamie sprzedać ten przepis - ona takie zapiekanki uwielbia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. mega apetycznie wygląda, pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
  18. Brokuły pysznie musi być!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger