kwietnia 09, 2015

Burgery z tuńczyka

Bezmięsne burgery przyrządzałam już w postaci kotlecików z fasoli, tym razem proponuję je w wersji tuńczykowej, która jest bardzo popularna w USA. Ich zaletą jest to, że czas smażenia jest znacznie krótszy od tych tradycyjnych. Takie kotleciki można też upiec w piekarniku, smacznego:)

Przepis znalazłam tutaj.

na 4 kotleciki:

duża puszka tuńczyka,
jajko,
kilka łyżek bułki tartej,
mała cebula lub szczypiorek,
1-2 ząbki czosnku,
starta skórka z cytryny plus kilka łyżeczek soku,
kilka łyżek posiekanej natki pietruszki,
łyżeczka musztardy,
sól, pieprz, ew. ostra papryka lub kilka kropli Tabasco

Tuńczyka odsączyć i połączyć z pozostałymi składnikami (warto sprawdzić, czy nie potrzeba więcej przypraw przed dodaniem jajka). Z masy formować małe kotleciki i smażyć kilka minut na rozgrzanym tłuszczu. Podawać w bułce z surówką coleslaw lub innymi ulubionymi warzywami do burgerów.







26 komentarzy:

  1. No, no! To prawdziwa nowość. Burgery z tuńczyka- o tym jeszcze nie słyszałam. Muszą smakować niepowtarzalnie. Ale jak dla mnie, wszystko, co o smaku tuńczyka jest pyszne. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają świetnie. Powiedz tylko czy wyszły suche?

    OdpowiedzUsuń
  3. przepis bardzo mi się podoba:) ciekawy i kreatywny.
    u mnie na blogu rozległy post z recenzją różnych przypraw, zobacz koniecznie:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Tuńczykowych burgerów nie jadłam, oj pyszne muszą być ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajny pomysł. Domowe burgery są najlepsze :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. burgerów z tuńczyka jeszcze nie jadłam, ale z racji tego, że uwielbiam ryby - na pewno by mi posmakował :-))

    OdpowiedzUsuń
  7. tuńczyk w sosie własnym może być? Hmm... ciekawe :) Myślałam dzisiaj o burgerach, ale z wołowiny... a powinnam jeść wiecej ryb :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może być, ale ale w ładnych, dużych kawałkach, raczej nie ten rozdrobniony na miazgę:)

      Usuń
  8. Hmm, I love burgers! Now I feel hungry and I think I should get a second breakfast :D
    Glad to know that you had a good Easter! I hope this weekend will also be nice - here the sun is shining and I have my mum here for a visit (she lives far away from me) and its really wonderful to sit with her in the sunshine and drink tea :)
    xx
    http://cenestquedelachance.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  9. Pyszne są:)ja lubię je a sałatką,bułka już nie jest mi wtedy potrzebna:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Na pewno bardziej fit od tych mięsnych :) Super pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Tez często robię takie domowe burgery :) Ale bym zjadła taką sałatkę mmmm! uwielbiam wszystko co z warzywami :) buziaki! I zapraszam na nowy wpis:)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo apetycznie wyglądają, uwielbiam takie burgery :)

    OdpowiedzUsuń
  13. zachęcająco!
    www.meetmyzenit.blogspot.com zapraszam do mnie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger