czerwca 27, 2015

Kurczak w parmezanie

Kuchnia włoska zazwyczaj mnie nie zawodzi - podobnie było w przypadku kurczaka w parmezanie. Przepis jest banalnie prosty, to tak naprawdę kotleciki z kurczaka pieczone w pomidorowym sosie pod kołderką z sera. Tak podanego kurczaka widziałam na wielu włosko-amerykańskich blogach i w końcu postanowiłam przyrządzić swoją wersję. Danie będzie idealne z makaronem lub ryżem. Polecam, smacznego:)

na 3 porcje:
podwójna pierś z kurczaka,
ok. szklanki bułki tartej,
1-2 jajka,
kulka mozzarelli,
ok. 1/2-3/4 szklanki startego parmezanu,
puszka pomidorów (400g),
cebula,
2 ząbki czosnku,
1/4 - 1/3 szklanki czerwonego wina,
sól, pieprz, oregano, bazylia (suszona i/lub świeża)

Piersi podzielić na kotleciki, delikatnie rozbić, przyprawić, panierować w jajku i bułce tartej. Mięso usmażyć i odłożyć. Przygotować sos: cebulę i czosnek pokroić w drobną kostkę, szybko przesmażyć na patelni po kurczaku, zalać winem i zredukować. Dodać pomidory, doprawić i dusić ok. 25 minut do rozpadnięcia się pomidorów i  zgęstnienia sosu. Na blaszkę wylać część gotowego sosu pomidorowego, ułożyć usmażone kotleciki, przykryć pozostałym sosem. Każdy kotlecik posypać parmezanem i obłożyć plastrem mozzarelli. Zapiekać do momentu rozpuszczenia się sera w 180 stopniach.

30 komentarzy:

  1. Musi być przepyszne, na pewno kiedyś wypróbuję ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wygląda przepysznie :), na pewno wykorzystam Twój przepis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Love this! ♥
    You are making me jealous, pretty!

    adoorablee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. O matuchno, wygląda bosko! Pewnie smakuje jeszcze lepiej :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetnie sie prezentuje, wspaniały obiadek

    OdpowiedzUsuń
  6. Smakowity pomysł na kurczaka ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. łatwy w przygotowaniu na pewno wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  8. Super :-). Tylko zmieniłbym parmezan na mozarellę. Nie lubię parmezanu a mozarellę uwielbiam :-).

    OdpowiedzUsuń
  9. Fantastyczny pomysł kochana. Danie wygląda bardzo apetycznie :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cóż za pyszności! Rewelacyjne mięsko!

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda pysznie, szkoda, że nie mam parmezanu w domu bo już bym zrobiła jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale pysznosci! Uwielbiam parmezan i jeszcze takiej mieszanki nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo pysznie wygląda, a ja nie mam czasu ostatnio zrobić sobie obiadu z mięsa :(

    OdpowiedzUsuń
  14. A ja nie jadłam jeszcze takiego dania :) Bardzo mi się podoba, taki kurczak musi smakować super!

    OdpowiedzUsuń
  15. Oj zgłodniałam już od samego czytania i oglądania :) śmigam do kuchni coś upichcić :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Za parmezanem nie przepadam, ale z wielką chęcią spróbowałabym takiego kurczaka :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pyszny i bardzo ciekawe przepis. Uwielbiam mięso z kurczaka.

    OdpowiedzUsuń
  18. Mój narzeczony byłby wniebowzięty :D. Lubi takie dania, już zobaczył więc pewnie zrobimy :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam! Zrobiłam się głodna! :) Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Świetny pomysł. Całe danie wygląda efektownie i bardzo smakowicie. Chętnie powtórzę Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Ostatnio jadłam. Jest bardzo, ale to bardzo dobry :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger