czwartek, 23 lipca 2015

Murzynek z wiśniami

Kakao to zdecydowanie jeden z moich ulubionych dodatków do ciast, dlatego tak bardzo smauje mi tradycyjny murzynek, którego latem wzbogacam o dodatek wiśni. Kwaskowate owoce świetnie łączą się ze słodkim, ciemnym ciastem. Jak zwykle po upieczeniu murzynka nakłułam go wykałaczką od góry i polewę wlałam również do jego wnętrza. Smacznego:)

na keksówkę o wymiarach 10.5x27:

250 g masła,
2 szklanki mąki,
1 i 1/2 szklanki cukru pudru,
4 jajka,
1/2 szklanki wody,
3 łyżki kakao,
2 łyżeczki proszku do pieczenia,
180-200 g wydrylowanych wiśni plus łyżka mąki pszennej lub ziemniaczanej do obtoczenia owoców,
ew. wiórki kokosowe do posypania

 Masło, przesiany cukier puder i wodę podgrzewać do rozpuszczenia się składników, zdjąć z ognia, wsypać przesiane kakao i dobrze wymieszać trzepaczką. Odstawić do ostygnięcia (masa nie będzie bardzo gęsta), ale odłożyć 1/3 szklanki do polania upieczonego ciasta. Oddzielić białka od żółtek. Białka ubić na sztywno. Ostudzoną masę zmiksować z przesianą mąką, proszkiem do pieczenia i żółtkami. Delikatnie połączyć ubite białka z ciastem (ja robię to szpatułką). Wiśnie obtoczyć w mące. Połowę ciasta przełożyć do wyłożonej papierem do pieczenia keksówki, wyłożyć wiśnie, przykryć resztą ciasta, wyrównać wierzch. Piec około 50-60 minut w 180 stopniach. Studzić w piekarniku, oblać pozostałą polewą i posypać wiórkami kokosowymi.

33 komentarze:

  1. mój mąż uwielbia murzynka ! :) Kochana poklikasz u mnie w linki w najnowszym poście ? Z góry ślicznie dziękuję ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam ciasta z wiśniami. :)
    Ps. nie wyświetla się u mnie zdjęcie tła i nagłówka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miałam z tym mały problem, ale już powinno być w porządku:) Pozdrawiam:)

      Usuń
  3. Oj kochana ale mi narobiłaś smaku tym murzynkiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam murzynka z wiśniami, ale muszę poczekać z 3 lata aż znowu go spróbuje :)
    Maila wysłałam razem z załącznikami :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pycha! Uwielbiam murzynka, ale mi narobiłaś smaka

    OdpowiedzUsuń
  6. Dawno nie jadłam "murzynka". A to przecież takie smaczne ciasto. Ale te wiśnie, które dodałaś to pewnie uczyniło z niego mega pyszne ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam wszelakie ciemne ciacha....podoba mi sie wersja z wiśniami :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jak ja uwielbiam takie ciasta, z wiśniami zawsze jest najlepsze :)

    OdpowiedzUsuń
  9. połączenie smakowe idealne:D

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda idealnie! Lubię dodatek wiśni do ciast

    OdpowiedzUsuń
  11. to takie proste ciasto, a muszę przyznać, że jedno z moich ulubionych! połączenie czekolady i wiśni to jedno z najlepszych połączeń :-))

    OdpowiedzUsuń
  12. Mmm, jedno z najlepszych kombinacji czekolada + wiśnie <3 Ciacho wygląda naprawdę pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. Murzynka z wiśniami jeszcze nigdy nie jadlam :))
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Ale pysznie wygląda :)

    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. uwielbiam zestawienie czekoladowego ciasta z wiśniami, a Twój murzynek taki apetyczny i nasączony polewą jak lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  16. ale smaka złapalam :D

    http://lejzita.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Jedno z moich ulubionych ciast :)

    OdpowiedzUsuń
  18. This looks really yummy once again! Thanks for your last comment on my blog and for letting me know that you moved! I am so excited for you and I am sure its a great feeling, isnt it? We are thinking about moving on the countryside these days because we really enjoy being outside now that we have the baby. I dont know if it will be possible...
    Have a wonderful day :)
    Larissa
    http://cenestquedelachance.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
  19. Murzynek z wiśniami musi smakować bosko ;)

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię połączenie kakao z wiśniami.
    Ten murzynek musi być pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Murzynek z bakaliami, murzynek z serkiem, ale wersji z wiśniami jeszcze nie jadłem i tak się zastanawiam w sumie, dlatego skoro wiśnie i murzynek tak do siebie pasują :D Ps. Wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten wpis przypomniał mi od jak dawna nie piekłam murzynka, chyba pora to zmienić i faktycznie zdecyduje się na dodanie wiśni :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Przypomniałaś mi o istnieniu tego ciasta! napewno wypróbuję Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Takiej wersji jeszcze nie próbowałam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Super pomysł na dodanie do murzynka wiśni :) na pewno wykorzystam....

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam to ciasto. I też często je przygotowuje w najróżniejszych wersjach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń