lipca 27, 2015

Pstrąg pieczony z pomidorami i bazylią

Teraz można kupić naprawdę pyszne pomidory. Dań z ich wykorzystaniem jest bez liku, uwielbiam sos ze świeżych pomidorów i planuję zrobić z nich smaczną zupę. Ostatnio jednak wykorzystałam je do nadziania pieczonego pstrąga. Bardzo lubię tradycyjną wersję ryby z cytryną i świeżymi ziołami, ale ten pstrąg jest naprawdę tak samo pyszny. Polecam, smacznego:)

Polecam tez inne moje przepisy na pstrąga:)

na 2 porcje:

2 wypatroszone pstrągi,
1-2 małe pomidory,
1-2 łyżeczki soku z cytryny,
2 ząbki czosnku,
świeże zioła: bazylia, rozmaryn, tymianek
sól, pieprz

Pomidory i czosnek pokroić w cienkie plasterki. Rybę przyprawić solą i pieprzem, naciąć jej wierzch (opcjonalnie). Do środka każdego pstrąga nałożyć po kilka plasterków pomidora, pokrojony ząbek czosnku i kilka listków/gałązek świeżych ziół, skropić sokiem z cytryny. Ułożyć na wysmarowanej oliwą blaszce, skropić oliwą również wierzch ryby i piec w 180 stopniach przez 20-30 minut. Podawać z domowymi frytkami i ulubioną surówką.

36 komentarzy:

  1. Jeśli chodzi o rybki to najbardziej lubię dorsza :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam pieczone ryby :) Zwłaszcza w towarzystwie frytek

    OdpowiedzUsuń
  3. rybę bardzo lubie, więc przepis chętnie wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lekki i zdrowy obiad na lato...mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. nie przepadam za rybą, ale przyznam że na tą bym się skusiła, wyglada rewelacyjnie!

    zapraszam na swój pierwszy przepis : http://nieosiagalnaperfekcja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam wszelkie ryby! Pstrąg wygląda pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gdzieś czytałam, ze pstrągi są smaczniejsze, jeśli pieczone z głowami, tak jak lepiej smakuje schabowy z kością. Na zdjęciach wygląda super, muszę wypróbować:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też o tym słyszałam, ale u mnie nie wszyscy domownicy chcą patrzeć na rybią główkę na talerzu;P Pozdrawiam:)

      Usuń
  8. Bardzo dawno nie jadłam ryby pieczonej :). Narobiłaś mi ochoty :P

    OdpowiedzUsuń
  9. I really like french fries from time to time but I like to make them fresh from potatoes and to bake them in the oven without fat :) I also loooooove sweet potatoe fries. Have you tried them? I just cut sweet potatoes into fries and bake them in the oven without fat or anything else... sooooo good :)!
    Thanks for your comment! I am sure you look super cute in those maxi dresses you wrote about :)! I am still thinking that you should open up a fashion and beauty blog ;)
    xx
    Larissa

    OdpowiedzUsuń
  10. Jakoś nie mogę się przekonać do tej ryby ;(

    OdpowiedzUsuń
  11. Pstrąga uwielbiam w każdej postaci, ale chyba właśnie " z głową" :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Super pomysł na pyszną rybkę, oj zjadłabym taką :-)

    OdpowiedzUsuń
  13. Świetnie zrobiłaś tego pstrąga ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Z pomidorami jeszcze pstrąga nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  15. wygląda pysznie, aż ślinka cieknie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Ale pyszna rybka, wspaniałe połączenie smakowe

    OdpowiedzUsuń
  17. Pomysłowo przygotowany pstrąg :) Smaczny sposób na zdrową rybę :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. Ależ mi zrobiłaś smaka na wieczór i zamiast trzymac dietę zaraz pójdę opróżniać lodówkę ;)

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm cóż za pyszności!:)
    Klikniesz w linki w nowym poście będę wdzięczna ;*

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda przepysznie, uwielbiam dania rybne :)

    izilleys.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Pysznie wygląda te danie, kojarzy mi się z tym, które jadłam nad morzem :)

    OdpowiedzUsuń
  22. ja to chyba z Tobą zamieszkam i będziesz mnie rozpieszczać takimi posiłkami:D

    OdpowiedzUsuń
  23. Przepysznie wygląda! Zjadłabym taką rybkę, ale niestety odkąd w Wigilię mąż wylądował na ostrym dyżurze z ością w gardle kupujemy tylko filety ;)

    OdpowiedzUsuń
  24. Aż zgłodniałam !!!:)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  25. Rzadko jadam rybkę, ale ta wygląda tak apetycznie, że bym się skusiła ;)

    OdpowiedzUsuń
  26. Musiał być pyszny z takim wnętrzem :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Fantastyczna rybka!!! Narobiłaś mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda super i jaki prosty w przygotowaniu!

    OdpowiedzUsuń
  29. Wspaniała ryba i te dodatki :) Mniam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger