grudnia 02, 2015

Kiełbaski w cieście drożdżowym

Mimo że lubię odkrywać nowe smaki i poznawać kuchnie świata, doceniam stare, proste, sprawdzone przepisy na dania, które smakują każdemu. Kiełbaski w cieście drożdżowym (czy jak to mówią za oceanem, pigs in blankets) to świetna propozycja na przystawkę lub spotkanie w większym gronie. Do środka możemy też dodać inne składniki (ser, pieczarki, warzywa). Podawać z sosem pomidorowym, czosnkowym lub ketchupem. Smacznego:)

Zmodyfikowany przepis z Kuchni Polskiej.

ok. 8 dobrej jakości kiełbasek lub parówek

ciasto:
250 g mąki,
15 g drożdży,
5 g cukru,
1/4 szklanki mleka,
jajko,
szczypta soli,
30 g stopionego masła,
opcjonalnie pół szklanki siemienia lnianego (u mnie ekologiczne siemię lniane ze sklepu Smaki ziemi)

Drożdże rozetrzeć z cukrem, dodać 50 g mąki i kilka łyżek mleka (z podanej ilości płynu trzeba dodać tyle, aby otrzymać gęstość kwaśnej śmietany). Wymieszać, przykryć ściereczką, odstawić na 10-15 minut do wyrośnięcia. Po tym czasie dodać jajko, siemię, resztę mąki i lekko posolić. Wyrabiać ok. 15 minut, pod koniec wyrabiania stopniowo wlewać masło i wyrabiać dalej, do wchłonięcia tłuszczu. Odstawić do wyrośnięcia na ok. godzinę. Cienko rozwałkować i owijać każdą kiełbaskę, pokroić na mniejsze kawałki lub zostawić w całości. Odstawić na 20-30 minut. Każdy pasztecik posmarować mlekiem lub jajkiem, piec w 190 stopniach ok. 30 minut.

32 komentarze:

  1. fajne na przekąskę imprezową:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepięknie wyglądają, podkradnę i wypróbuję przepis na ciacho ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam je! Zawsze się świetnie sprawdzają, i na przekąskę, i na przyjęcie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo lubię też parówki zapiekane w cieście francuskim :)

    OdpowiedzUsuń
  5. ale mi smaka zrobiłaś :) świetny pomysł musze wypróbować kiedyś xd bo obecnie nie mam parówek w lodwóce.. :d
    pozdrawiaam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Pychotka je się oczami i na weekend wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy nie robiłam, ale na pewno u mnie szybko by zniknęły :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Często robię takie kiełbaski, mój 4letni braciszek je uwielbia. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Apetyczni się prezentują :), miałem okazję jeść w cieście francuskim, ale w drożdżowym jeszcze mi się nie zdarzyło, dlatego najwyższy czas to zmienić
    ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Uwielbiam! Polecam też w cieście francuskim! :P Zapraszam, melodylaniella.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. ojoj mniam:D do tego sos czosnkowy:D

    OdpowiedzUsuń
  12. Ojj już dawno takich nie robiłam. Ja jeszcze każdą kiełbaskę owijałam żółtym serem i dopiero wtedy w ciasto ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam takie ale w wersji z parówką, pycha! :-)

    OdpowiedzUsuń
  14. Na to bym nie wpadła- super pomysł

    OdpowiedzUsuń
  15. Sprawdzone smaki są niezastąpione i też czasami chętnie po nie sięgam :)

    OdpowiedzUsuń
  16. fantastyczny pomysł na przekąskę :)

    OdpowiedzUsuń
  17. O, na kolację dobry pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I remember I used to love this when I was a child :)
    Are you going to share the recipe of your alpine ginger bread? My husband also wants to make gingerbread this weekend, but I am still trying to find some healthier alternatives... and I have a few in mind that I will hopefully share on the blog soon ;)
    Have a great evening!
    Xx
    Larissa
    cenestquedelachance.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
  19. Fajny przepis-prosty i szybki, a jaki efekt :)

    OdpowiedzUsuń
  20. SUper przekąska, smakowicie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
  21. Fajna przekąska na imprezy ;) Takie przepisy zawsze się przydają, więc zapisuję ! ;))

    OdpowiedzUsuń
  22. Świetna przekąska! Wyglądają super apetycznie:)

    OdpowiedzUsuń
  23. Piękniutkie...nic tylko jeść i mlaskać:)

    OdpowiedzUsuń
  24. Znamy, znamy są pyszne i niezastąpione podczas każdej imprezy - tylko, że nasza wersja jest z kruchym lub francuskim ciastem.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger