czerwca 28, 2016

Makaron z cukinii z fetą i indykiem

Makarony z warzyw to od jakiegoś czasu wielki hit na blogach kulinarnych. Kiedy udało mi się kupić spiralną tarkę do warzyw, od razu przyrządziłam dzięki niej najbardziej popularny makaron z cukinii. Ja podałam go na ciepło, w greckim stylu, z fetą, pomidorami, oliwkami i kurczakiem. Takie danie sprawdzi się też wspaniale w temperaturze pokojowej jako oryginalna sałatka. Myślę, że tak podane warzywa może być urozmaiceniem i ciekawą alternatywą dla tradycyjnych, białych makaronów. Polecam wszystkim dbającym o linię, smacznego:)

na 2-3 porcje:

duża cukinia,
400 g indyka lub kurczaka,
2 pomidory,
mała papryka,
kilka grubych plastrów fety,
garść oliwek,
cebula,
2-3 ząbki czosnku,
kilka łyżek soku z cytryny i oliwy,
przyprawy do smaku: sól, pieprz, suszone zioła (u mnie bazylia, tymianek, majeranek, rozmaryn),
opcjonalnie starty parmezan do posypania gotowej potrawy, świeża bazylia

Cukinię zetrzeć na spiralnej tarce do warzyw (temperówce) na makaron szerokości tagliatelle (mogą być też szersze lub węższe). Indyka oprószyć przyprawami, usmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu, odsączyć. Na patelnię po kurczaku wrzucić drobno posiekaną cebulę i paprykę pokrojoną w kostkę, smażyć kilka minut (do miękkości). Pod koniec smażenia dodać drobno posiekany czosnek, plasterki oliwek, pozbawione gniazd nasiennych pomidory i kilka listków świeżej bazylii. Doprawić przyprawami użytymi wcześniej do mięsa. Makaron z cukinii przelać gorącą wodą, skropić oliwą i sokiem z cytryny, doprawić solą i pieprzem. Na talerzach układać porcje makaronu z cukinii, kurczaka i podsmażone warzywa. Pokruszyć fetę, opcjonalnie posypać startym parmezanem.

32 komentarze:

  1. Na bogato! Bardzo sycące danie. A w dodatku jak zwykle u Ciebie - pięknie podane, bardzo apetyczne i takie "do zjedzenia". Lubię indyka, bardzo delikatne mięsko. Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie warzywne spaghetti! a do tego te kolory!~robię się głodna :)

    OdpowiedzUsuń
  3. i tylko przelać wodą? Nie smakuje zbyt surowo? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie, jest taka al dente, niektórzy podają ją nawet na surowo, bez przelania wodą - skrapiają tylko oliwa ą cytryną, dzięki czemu cukinia trochę mięknie. Paski są cienkie, więc nie smakuje jak surowa, ale jeśli chcesz, możesz ją kilka minut podgotować, jak wolisz:)

      Usuń
  4. Hmm, are these zuccini noodles? I sometimes make them and especially love them in Summer. Before last Summer I tried to live fully raw for few weeks and made them a lot. But now that I breastfeeding I am craving the real whole wheat pasta with zucchini rather in the sauce ;) We had spinach and chickpea curry for lunch today and red cabbage salad for dinner (with leftovers...). I try to eat more raw cabbage during Summer (usually I eat cabbage rather in Winter) because it is so super healthy. I think in refreshing salads with orange and lemon it is perfect for Summer too :)
    Xx
    Larissa
    conscious lifestyle of mine

    OdpowiedzUsuń
  5. Z tofu, bo jestem wegetarianką, z wędzonym tofu z pewnością wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja muszę sobie taka tarkę kupić ale tyle jest jej rodzajów ze nie mogę sie zdecydować

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja już też myślałam, aby coś takiego zrobić. Faktycznie makaron z warzyw staje się modny. Ale jest również zdrowy i fit :) Pyszne danie Natalia :)

    OdpowiedzUsuń
  8. ależ smakowicie wszystko wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  9. wspaniała lekka propozycja, w sam raz na lato :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Pyszna letnia sałatka :-) zjadłabym ze smakiem :-)

    OdpowiedzUsuń
  11. jak widzę fetę to musi być dobre;D

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolorowo i smacznie wygląda. Na pewno spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja nie przepadam za fetą :)

    OdpowiedzUsuń
  14. cukinia, feta i indyk - przepyszne połącznie. mniam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie robiłam jeszcze makaronu z warzyw, ale widziałam właśnie na kilku blogach takie przepisy. Będę musiała kupić tarkę i spróbować. Danie prezentuje się wyśmienicie :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Ja nie mam takiej tarki, ale używam zwykłego obieraka do warzyw i też się kroi w paseczki lub niteczki. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Bez dwóch zdań poproszę taką sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  18. Niełatwo jest ująć tego rodzaju danie na zdjęciach aby wyglądało tak bardzo apetycznie :) Tobie się to udało :)

    OdpowiedzUsuń
  19. najbardziej mnie zaciekawiła ta spiralna tarka:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Robilam już taki makaron z cukini pychota - twój wygląda rewelacyjnie

    OdpowiedzUsuń
  21. Te danie wygląda tak dobrze, że nie powiem gdzie mam teraz język ;p

    OdpowiedzUsuń
  22. fajny pomysł na letni obiad

    OdpowiedzUsuń
  23. strasznie podoba mi się taki makaron, ale nie mam tego przyrządu, więc na razie nici z takich bajerów :(
    Ale bardzo ładnie się prezentuje danie!

    OdpowiedzUsuń
  24. Sałatka w sam raz na upały :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger