marca 21, 2017

Sałatka ziemniaczana / Potato Salad


Sałatki ziemniaczane to zdecydowanie moje ulubione sałatki, ponieważ są bardzo pożywne i są świetnym pomysłem na wykorzystanie nadmiaru ziemniaków pozostałych z obiadu. Są idealne na piknik, do mięs z grilla czy jako lekkie danie do pracy. Dziś proponuję zdrową sałatkę z jogurtem, pestkami słonecznika, jajkiem i listkami selera. Jest naprawdę smaczna i sycąca, ale żeby jeszcze wzbogacić jej smak, możemy dodać do niej kawałeczki tuńczyka, wędzonej ryby czy kurczaka. Polecam, smacznego:)

Polecam też inne moje przepisy na sałatki ziemniaczane:)

5-6 ugotowanych ziemniaków,
2 duże jajka ugotowane na twardo,
kilka łyżek listków selera naciowego,
4 duże ogórki kiszone,
mała czerwona cebula,
garść pestek słonecznika,
kilka czubatych łyżek jogurtu greckiego,
kilka łyżeczek musztardy,
przyprawy do smaku: sól, pieprz, słodka i ostra papryka, granulowany czosnek

Ziemniaki pokroić w dużą kostkę, cebulę drobno posiekać, ogórki i jajka pokroić w drobną kostkę. Warzywa wymieszać z posiekanymi listkami selera i  pestkami. Dodać jogurt i musztardę, przyprawić do smaku.

ENGLISH:

5-6 cooked potatoes,
2 big eggs (hard boiled),
few Tbsp of celery leaves,
4 Polish fermented cucumbers/ Polish dill pickles,
1 small red onion,
a handful of sunflower seeds,
few heaping Tbsp of greeek yoghurt,
few tsp of mustard,
seasonings to taste: salt, pepper, sweet and hot pepper, granulated garlic

Dice the potatoes, finely chop the onion and finely dice cucumbers and eggs. Mix the vegetables with celery leaves and seeds. Add the yoghurt and mustard, season to taste and combine. Enjoy:)






58 komentarzy:

  1. Bardzo mi się podoba, Pysznie dobrane składniki!

    OdpowiedzUsuń
  2. o takiej wersji sałatkowej nie jadłam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dawno tego typu sałatki nie jadłam, narobiłas mi smaka :)

    OdpowiedzUsuń
  4. zastąpi cały obiad z powodzeniem:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pyszna sałatka! Super :) Na pewno jest smaczna :) Bardzo lubię ziemniaczki w najrózniejszych odsłonach :)
    Pozdrawiam serdecznie! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo smakowicie! :)
    Nie miałam okazji jeść sałatki ziemniaczanej ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspoaniała salatka, zapowiada się rewelacyjnie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jadłam coś podobnego, ja preferuję raczej lekkie sałatki.. tzn sałata, pomidor, ogórek, papryka. Nie bardzo lubię takie cięższe ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. idealna do pracy :) kolorowa i smaczna :D

    OdpowiedzUsuń
  10. This potato salad looks delicious and pretty, Natalia!

    OdpowiedzUsuń
  11. To zdecydowanie jedno z moich ulubionych dań :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Coś pysznego! :) Bardzo lubię sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale musi być dobra i jeszcze jak seler naciowy chrupie to już calkiem pysznie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ooo..! W takiej odsłonie ziemniaczanej jeszcze nie znałam, a zapowiada się smakowicie! :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Łatwy przepis i pyszna sałatka. O to chodzi, żeby były łatwo i smacznie. I kolorowo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo apetyczna wersja sałatki ziemniaczanej :-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Pysznie wygląda, aż zgłodniałam! :)

    OdpowiedzUsuń
  18. I really love potato salad, but only home-cooked. This one looks great.
    Have a nice evening

    OdpowiedzUsuń
  19. Bardzo lubię sałatkę ziemniaczaną, natomiast takiej sałatki jeszcze nie jadłem i przyznam szczerze, że ta sałatka jest zdecydowanie lepsza od tej tradycyjnej.

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  20. Wygląda pysznie, jestem wielką fanką sałatek ziemniaczanych. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię sałatki ziemniaczane, Twoja wygląda bardzo smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Prosta i łatwa. Z pewnością zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  23. I love potato salad and this one looks perfect!

    OdpowiedzUsuń
  24. lubimy sałatkę ziemniaczaną, ale takiej jeszcze nie robiłam
    Przepis do wypróbowania, bo wszak czas grilla sie zbliża:)

    OdpowiedzUsuń
  25. Lubię sałatki, lubię także z nimi eksperymentować ta Twoja wygląda mega smacznie.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ale fajna! Takiej jeszcze nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Uwielbiam sałatki ziemniaczane, a Twoja aż zachęca do skosztowania :)
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  28. Really like the celery leaves in this! Nice touch. Thanks. :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. fajne smaki, narobiłam sobie apetytu, a i mój mąż z chęcią by zjadł:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Bogata wersja sałatki ziemniaczanej :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Bardzo lubię ziemniaczane sałatki, mozna się nimi najeść

    OdpowiedzUsuń
  32. So nice! <3

    ** Join Love, Beauty Bloggers on facebook. A place for beauty and fashion bloggers from all over the world to promote their latest posts!


    BEAUTYEDITER.COM

    OdpowiedzUsuń
  33. Bardzo smaczna sałateczka, pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  34. wygląda bardzo apetycznie i tak wiosennie!

    ps w wolnej chwili zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  35. dziś może zrobię podobną:)

    OdpowiedzUsuń
  36. zgadza się, sałatki ziemniaczane to chyba jedne z moich ulubionych sałatek! pasuje do nich wszystko:)

    OdpowiedzUsuń
  37. Wszystkie Twoje dania zawsze wygladaja tak smakowicie, ze az w brzuchu burczy! A ja glupia, zawsze dowiedzam Twojego bloga siedzac glodna w pracy ;) I przezywam katorgi!

    OdpowiedzUsuń
  38. smakowita wersja sałatki :)

    OdpowiedzUsuń
  39. There's definately a lot to learen about this topic.
    I like all of the points you've made.

    OdpowiedzUsuń
  40. Pyszna sałatka:)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger