kwietnia 14, 2017

Mazurek czekoladowy / Polish Easter Shortbread 'Mazurek'

Mazurek czekoladowy przepis
Mazurek czekoladowy 
Mazurek czekoladowy przepis

Dziś zostawiam Was z tradycyjnym przepisem na świąteczny mazurek czekoladowy. Jest bardzo prosty w przygotowaniu, a z jego upieczeniem poradzą sobie nawet początkujący w kuchni. Ja posypałam swoje ciasto mieszanką orzechów oraz pysznymi liofilizowanymi truskawkami, ale sprawdzą się każde bakalie, a nawet świeże owoce. Polecam, smacznego:)





Mazurek czekoladowy, składniki:


na kruchy spód:

300 g mąki,
200 g zimnego masła,
100 g cukru pudru,
3 żółtka,

prosty krem czekoladowy:

160 g czekolady (u mnie 100 g mlecznej i 60 g gorzkiej, może też być sama gorzka),
100 g śmietanki kremówki,
łyżka masła

garść orzechów włoskich, laskowych, płatków migdałowych (lub innych orzechów)
liofilizowane truskawki (opcjonalnie)

Mazurek czekoladowy, przygotowanie:


Mąkę posiekać z masłem lub rozetrzeć palcami (masło powinno być w małych kawałeczkach), a następnie dodać żółtka i cukier. Wszystko połączyć i szybko zagnieść w kulę. Włożyć na pół godziny do lodówki. Wyłożyć ciastem prostokątną blaszkę (36x25cm), zostawiając część ciasta do przygotowania boczków (opcjonalnie). Z odłożonej części uformować wałeczki i zapleść po dwa. Przykleić do brzegów ciasta. Chłodzić kolejne 30-40 minut (można też chłodzić kilka godzin lub całą noc - mocno schłodzone ciasto ma najlepszą strukturę po upieczeniu). Jeśli nie zaplatamy boczków należy wylepić z ciasta troszkę wyższe brzegi. Nakłuć spód ciasta widelcem. Piec w 200 stopniach około 20 minut (gdyby ciasto rosło i wybrzuszało się podczas pieczenia, można bardzo delikatnie przekłuć bąble powietrza widelcem, ale uważać, by nie zrobić dużych dziur w cieście). Czekoladę rozpuścić ze śmietanką i masłem. Wylać na upieczony spód. Po kilku minutach, gdy krem zacznie delikatnie zastygać, udekorować orzechami, owocami lub wybranymi bakaliami.

Chcesz być na bieżąco z nowymi przepisami? Polub mój profil na Facebooku:


ENGLISH:

for the crust:

300 g of flour,
200 g of cold butter (diced),
100 g of powdered sugar,
3 egg yolks

simple chocolate filling:

160 g of chocolate ( I've used 100 g of milk chocolate and 60 g of dark chocolate),
100 g of heavy cream,
1 Tbsp of butter

a handful of walnuts, hazelnuts, almond flakes and dehydrated strawberries (or any other nuts or dried fruits of your choice)

Prepare the crust: add  butter to the flour and rub in with your fingers (the butter should form very small crumbs). Add the egg yolks and sugar. Form a disc, cover with plastic wrap and chill in the fridge for 30 minutes. Press the pastry into the bottom of the baking tray covered witch baking paper (36x25 cm). Prick with a fork. Optional step: use a part of a pastry to form traditional edges (form two thin ropes for every edge and braid). Place the braids on the edges and seal well.  Chill for additional 30 to 40 minutes. Bake for about 20 minutes (200 C) or until golden brown (if there's any air bubbles and the cake is rising unevenly, you can very gently try to pierce the bubble with a fork). Prepare the filling: melt the chocolate with butter and cream. Pour on a shortbread crust. Sprinkle with nuts and dried fruits. Enjoy:)





40 komentarzy:

  1. wygląda bajecznie :) wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pięknych Świąt :)
    Mazurek jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wspaniały mazurek. Pięknie ozdobiony. I jaki wypasiony. Wygląda jak wiosna. W tym roku moja córka piecze mazurki. Tak więc oczy pocieszę widokiem Twojego mazurka.
    Na te święta życzę Ci wszystkiego najlepszego, najmilszego... Zdrowych, spokojnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zwykle fajna inspiracja. Piękny mazurek. Taki typowo wielkanocny.
    Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Smakowity:) Wesołych i spokojnych Świąt:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale ma bogaty wierzch - super wygląda ;)
    Tobie także życzę radosnych i zdrowych świąt ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Piękny mazurek, u mnie w tym roku na Święta nie będzie:(
    Zdrowych, radosnych Świat Wielkanocnych :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ślicznie wygląda :) Nigdy nie przepadałam za mazurkiem... jak dla mnie zbyt słodkie ;P

    OdpowiedzUsuń
  9. Tradycyjne ciasto na święta <3 Wygląda bosko,nigdy jak upiekę mazurka to nie wygląda w połowie tak dobrze jak Twój,pycha ! <3

    OdpowiedzUsuń
  10. Wczoraj sporo świątecznych wypieków przygotowałam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękny, aż żal kroić! Wesołych świąt!

    OdpowiedzUsuń
  12. Prezentuje się genialnie :)
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  13. mniam :) uwielbiam mazurki ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. That looks so nice!
    Happy Easter!

    OdpowiedzUsuń
  15. I made something similar, but with nutella :-) Yours looks so beautiful and divine!

    OdpowiedzUsuń
  16. dawno nie jadłam mazurka u mnie raczej takich wypieków się nie robi ale chciałabym spróbować :) wszystkiego najlepszego :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Super mazurek :-) życzę cudownych, radosnych i rodzinnych Świąt Wielkanocnych :-)

    OdpowiedzUsuń
  18. Wesołych Świąt ;) ja w tym roku odpuściłam mazurka, bo w zeszłym wyszedł mi twardy jak kamień.. za to postawiłam na babki świąteczne :D

    OdpowiedzUsuń
  19. Jak zawsze kolorowo i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Ale pyszności! :-) Zdrowych, pogodnych Świąt Wielkanocnych! :-)

    Pozdrawiam,
    www.kosmetykiani.pl

    OdpowiedzUsuń
  21. This looks so pretty and tasty! Happy Easter, Natalia! :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wspaniale się prezentuje !

    OdpowiedzUsuń
  23. Ślinka cieknie! Wygląda obłędnie! Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Jak apetycznie wygląda :) Radosnych i wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Wygląda pysznie. Już się nie mogę doczekać jutra. :D

    OdpowiedzUsuń
  26. Mazurek prezentuje się idealnie <3
    Zdrowych, wesołych i spokojnych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Natalia Twoje ręce mają chyba jakąś moc ;) Każdy kolejny post jest przepisem na coraz wykwintniejsze dania ;) Wszystko wygląda przepysznie ;)

    Życzę Wesołych i zdrowych Świąt Wielkanocnych ;) Dużo radości z prowadzenia bloga ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wygląda znakomicie <3 Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  29. pięknie wygląda :)

    Pozdrawiam i życzę cudownego tygodnia :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  30. Ja akurat w tym roku kupiłam mazurek. Nie bardzo lubię ciasto mazurkowe. I dla mnie jest bez sensu męczyć się z mazurkiem a później go wyrzucić. Teraz kupiłam z masą kajmakową. Dość dobry, ale dla mnie za słodki. Muszę coś wykombinować, żeby upiec mazurek taki, który będzie smakowa a jednocześnie będzie robił za mazurek - w tradycyjnym myśleniu.

    OdpowiedzUsuń
  31. Mazurek wygląda naprawdę obłednie!

    OdpowiedzUsuń
  32. Przepiękny! Jeszcze dojadamy jednego pozostałego mazurka ;P

    OdpowiedzUsuń
  33. Piękny. Ja w tym roku nie zrobiłam :(

    OdpowiedzUsuń
  34. Super wyszedł Pani mazurek :) To mój ulubione ciasto świąteczne :)

    Pozdrawiam,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger