września 21, 2017

Brownie z kakao / Cocoa Brownie

Dziś wypiek kryzysowy - błyskawiczne brownie z kakao, bez czekolady. Jest to zdecydowanie tańsza wersja tego lubianego deseru, ale wciąż bardzo smaczna. Kiedy chcielibyście zjeść coś intensywnie czekoladowego, ale akurat nie macie w domu dobrej, ciemnej, czekolady, warto upiec tego typu brownie. Ja pokroiłam swoje na dziewięć kwadratowych ciastek. Świetnie smakuje ze świeżymi malinami albo gałką lodów waniliowych. Smacznego:)

na blaszkę o wymiarach 28x18cm:

120 g masła,
pół szklanki kakao,
3/4 szklanki cukru,
3 małe jajka,
2/3 szklanki mąki,
szczypta wanilii,
opcjonalnie garść posiekanych orzechów lub kawałeczków czekolady

Masło rozpuścić w rondelku, ostudzić. Szybko wymieszać z kakao, cukrem i wanilią. Dodać jajka, szybko wymieszać, wsypać mąkę i posiekane orzechy, wymieszać tylko do połączenia. Wylać na wyłożoną papierem blaszkę. Piec w 160 stopniach około 20 - 22 minut, nie za długo, by nie wysuszyć brownie.

Przepis znalazłam tutaj.

ENGLISH:

120 g of butter, melted,
1/2 cup of cocoa powder (1 cup=250 ml),
3/4 cup of sugar,
3 small eggs,
2/3 cup of flour,
a big pinch of vanilla,
a handful of chopped walnuts or chocolate, optional

Mix butter with cocoa, sugar and vanilla. Add eggs, mix briefly, until incorporated. Add flour and walnuts, mix,  until combine. Pour into the pan covered with parchment paper, bake in  160 C for about 20 to 22 minutes - do not overbake, it's easy to dry out. Serve with vanilla ice cream and fresh raspberries. Enjoy:)

36 komentarzy:

  1. Awesome! I am so happy the baking season is here...gotta bake a batch of brownies soon. Chocolate makes you happy, don't they?

    OdpowiedzUsuń
  2. o, faktycznie bardzo fajna wersja. a nadal wygląda na mokre i ciężkie. jak to brownie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dużo kakao - dużo dobroci :)

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam wszystkie wypieki o smaku kakao :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Od dłuższego czasu mam na coś podobnego ochotę <3
    mój blog

    OdpowiedzUsuń
  6. Super pomysł, uwielbiam takie ekspresowe ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. oj tak, zjadłabym dobrre brownie <3

    OdpowiedzUsuń
  8. W takiej wersji jeszcze brownie nie robiłam. Pysznie się zapowiada :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Oh, that looks lovely! I love brownies :)
    Have a nice evening

    OdpowiedzUsuń
  10. I love brownies, and these look scrumptious, Natalia!

    OdpowiedzUsuń
  11. Bardzo fajny i szybki przepis:))chętnie wykorzystam:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  12. Chodzi za mną szarlotka i mam w planach ją upiec ;)
    A tu taka propozycja ciacha Brownie, i już na niego mam smak :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ale fajny pomysł. Chętnie bym spróbowała, bo wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Muszę sobie coś takiego upiec. Mniam:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Na takie Brownie jestem chętna i podkładam talerzyk prosząc o kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam browne. Dawno nie jadłam. Twoja wersja to taki trochę murzynek, którego często piekę. Ummm, zjadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Dotychczas robiłam różne brownie, nawet kiedyś bardzo podobne
    Szczerze mówiąc lubię kakaowe smaki, więc bardzo mnie zainteresował przepis.
    Super.
    Pozdrowionka serdeczne :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Prezentuje się świetnie!
    makrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. jej wygladają tak apetycznie!!! z chęcia bym zjadła do kawki albo herbatki ♥

    OdpowiedzUsuń
  20. Do takiego zacnego brownie zawsze pasują nam lody mimo słabej pogody za oknem :P

    OdpowiedzUsuń
  21. Wow, naprawdę świetnie się prezentuję ten przepis :D Pychotka :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Przepysznie wygląda brownie z malinkami ☺ Muszę kiedyś wypróbować przepis na brownie z kakao ☺

    Pozdrawiam serdecznie i życzę miłego weekendu,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  23. mniam! :) kiedyś nie lubiłam tego ciasta a teraz jestem wielką fanką! :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Pyyyycha :)
    Wygląda obłędnie.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  25. Pychotka! Coś w sam raz dla moich domowników!

    OdpowiedzUsuń
  26. Uwielbiam Brownie! Ale sama jeszcze nigdy nie robiłam, wszystko przede mną :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Takiego przepisu wlasnie szukalam :) musze wyprobowac

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger