listopada 21, 2017

Amerykańska pieczeń z indyka / Turkey Meatloaf

Dziś wspaniały przepis na wilgotną i delikatną pieczeń z indyka - idealną na niedzielny obiad, ale również wspaniałą jako dodatek do kanapek. Smaku pieczeni dodaje puree z warzyw i pieczarek, dzięki niemu całość nie jest sucha. Wierzch mojej pieczeni posmarowałam domowym sosem BBQ, wyszło naprawdę pysznie. Polecam, smacznego:)

1 kg mielonego mięsa z indyka,
duża cebula,
duża gałązka selera naciowego,
mała marchewka,
ok. 200 g pieczarek,
3 ząbki czosnku,
2 duże jajka,
2 łyżeczki suszonych włoskich ziół (u mnie bazylia, oregano, tymianek, majeranek),
ok. szklanki bułki tartej,
2-3 łyżki posiekanej natki pietruszki,
1-1/2 łyżeczki soli, pieprz, duża szczypta słodkiej papryki,

domowy sos BBQ - około 1/2 szklanki

Seler, cebulę, marchew, pieczarki i czosnek zmiksować w malakserze. Usmażyć na niewielkiej ilości tłuszczu, do całkowitego wyparowania wody, odłożyć do przestygnięcia. Połączyć wszystkie składniki pieczeni, dokładnie wymieszać. Mięso przełożyć do foremki. Posmarować połową sosu BBQ. Piec około godziny w 180 stopniach (po 30 minutach pieczenia posmarować resztą sosu).


Zmodyfikowany przepis Laury Vitale.

ENGLISH:

1 kg of ground turkey,
1 big onion,
1 big stalk of celery,
1 small carrot,
200 g of button mushrooms,
3 cloves pf garlic,
2 large eggs,
2 tsp of Italian dry herbs (oregano, marjoram, thyme, basil),
1 cup of bread crumbs,
2-3 tsp of chopped parsley,
1 -1 1/2 tsp of salt, pepper, a big pinch of sweet paprica

1/2 cup of homemade BBQ sauce

Blend the vegetables and mushrooms in a food processor, until pureed. Heat a small amount of oil in a pan, add the vegetable puree and cook, stirring, until all the liquid evaporates. Set aside to cool. Mix all of the meatloaf ingredients. Place the meat into prepared pan, brush with half of a BBQ sauce and bake for about an hour in 180 C (brush with the rest of the sauce after 30 minutes of baking). Enjoy:)

Modified recipe by Laura Vitale.


33 komentarze:

  1. Nigdy takiej pieczeni nie jadłam.
    Wygląda bardzo apetycznie.
    Ciekawy pomysł.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaciekawił mnie Twój przepis. Danie wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Takiej pieczeni nie jadłam, ale wygląda bardzo apetycznie i chętnie bym skosztowała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nigdy pieczeni z indyka nie miałam okazji jeść :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Taką pieczeń zjadłabym z wielką ochotą :) I jeszcze ten dodatek pieczarek! Super :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hmm chyba nigdy indyka nie jadłam. Może się skuszę ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nigdy o takiej nie słyszałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo chętnie bym zjadła. Jak dla mnie idealna pieczeń :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Looks so tasty, must try. So nice and interesting post darling, great!
    Like it so much. Have a nice day! Follow you!

    Visit me, dear. Hope see you soon. Maleficent

    OdpowiedzUsuń
  10. Świetne danie, smaczne i na ciepło i na zimno :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przepysznie. Ostatnio polubiłam indyka.
    Ale ja bym sobie nie poradziła z takim daniem. Jestem kiepska w gotowaniu.

    https://stimulate-sense.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Podoba mi się ten przepis. Zwłaszcza, że pieczeń jest wilgotna, na pewno pycha :) kradnę :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jeszcze takiej nie miałam okazji jeść a wygląda całkiem smacznie, więc z chęcią wypróbuje przepis :)

    Obserwuje i zapraszam w wolnej chwili do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jeszcze nigdy nie jadłam mięsa z indyka :)
    http://paulan-official-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. wierzę że jest pysznie, bo mięso z indyka jest samo w sobie pyszne, a jeszcze z takimi dodatkami to już mus;)

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniała pieczeń!

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo fajna pieczeń :) Bardzo lubię indyka :)

    Pozdrawiam i życzę miłego weekendu,
    Patryk

    OdpowiedzUsuń
  18. une belle assiette qui met en appétit
    bonne soirée

    OdpowiedzUsuń
  19. Takiej pieczeni nie jadłam ale chętnie to narobię :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Generalnie nie przepadam za indykiem, ale wygląda tak smacznie, że na pewno bym spróbowała choć trochę. :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Bardzo lubię pieczeń z indyka, ale wiele osób niestety ją przesusza.

    OdpowiedzUsuń
  22. Indyk wygląda smakowicie, skosztowałabym :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Idealna pieczeń nie tylko na obiad ale i kanapki

    OdpowiedzUsuń
  24. Moja babcia robiła kiedyś coś podobnego, tyle, że nie z indyka, ale z wieprzowiny. Muszę koniecznie wypróbować ten przepis, może odnajdę smak z dzieciństwa?
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger