czerwca 16, 2015

Drożdżówki z truskawkami, rabarbarem i kruszonką.

Od początku czerwca piekę tylko z rabarbarem lub truskawkami. Mam wielka listę truskawkowych przepisów do wypróbowania i pomalutku wykreślam kolejne pozycje. Tym razem padło na drożdżówki z owocami i kruszonką - widziałam je na wielu blogach kulinarnych i w końcu sama postanowiłam przyrządzić swoją wersję. Do ich przyrządzenia wykorzystałam przepis na ciasto z moich cynamonowych bułeczek. Polecam, smacznego:)

na 10 dużych drożdżówek:

ciasto:
szklanka mleka,
2 jajka,
80 g  cukru,
125 g roztopionego masła,
szczypta soli,
640 g szklanki mąki pszennej,
30 g świeżych drożdży

opcjonalnie kilka łyżeczek bułki tartej

na kruszonkę:
1/3 kostki zimnego masła,
ok. 6 łyżek mąki,
ok. 4-5 łyżek cukru

ok. 150 g truskawek,
kilka cienkich łodyg rabarbaru

Mleko i cukier połączyć, podgrzać (mleko ma być ciepłe, ale nie bardzo gorące). Wkruszyć drożdże, wymieszać i odstawić na 10 minut. Przesianą mąkę wymieszać z solą, dodać jajka, rozpuszczone i lekko przestudzone masło oraz drożdże z mlekiem. Ciasto wyrobić (ok. 10-15 minut, można podsypać delikatnie mąką). Przełożyć do wysmarowanej  oliwą miski, przykryć ściereczką i odstawić w ciepłe miejsce do wyrośnięcia na  godzinę. Po tym czasie z ciasta formować bułeczki, umieścić je na blaszkach zachowując duże odstępy. Przykryć ściereczką i odstawić do wyrośnięcia na ok. 40-45 minut. Gdy bułeczki będą wyrośnięte, w każdej z nich zrobić głębokie wgłębienie dnem szklanki, nasypać odrobinkę bułki tartej (zapobiega nadmiernemu nasiąknięciu ciasta sokiem z owoców) i nałożyć po 2-3 truskawki i kilka kawałeczków obranego i pokrojonego rabarbaru. Składniki na kruszonkę połączyć i rozetrzeć palcami (w razie potrzeby można dodać więcej mąki lub masła). Posypać nią drożdżówki i piec w 190 stopniach ok. 25-30 minut (do zarumienienia).

30 komentarzy:

  1. UWIELBIAM!!!!!!!!

    Moje ulubione!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają pysznie. Cóż może być lepszego w sezonie, w którym królują rabarbar i truskawki?

    OdpowiedzUsuń
  3. Takie drożdżówki bardzo lubię, sama często robię w domu :)

    OdpowiedzUsuń
  4. U mnie też głównie truskawki na zmianę z rabarbarem :) Szalenie się za tym duetem stęskniłam :)
    Drożdżówki wyglądają cudnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam drożdżówki z truskawkami! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Truskawki,rabarbar i kruszonka.... to wszystko na drożdżowym.... pyszności! Aż ślinka cieknie na ten widok :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Pysznie wyglądają..zjadłabym :D

    OdpowiedzUsuń
  8. ładny zbieg okoliczności, ja dziś pół dnia spędziła w kuchni, piekąc drożdżówki z truskawkami :) wyszło 39 sztuk, połowę juz rozdałam rodzinie ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wspaniałe, uwielbiam takie pyszności :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie kuś. Wyglądają ekstra :) Takie domowe drożdżówki są najlepsze, nie mogą konkurować z tymi sklepowymi czy nawet z piekarni. W dodatku takie świeżutkie. Mmm :) Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Moja babcia takie robiła i były pyszne :) Ja niestety nie mam takich zdolności kulinarnych :(

    OdpowiedzUsuń
  12. Kiedyś piekłam w domu drożdżówki ;D uwielbiam takie świeżo upieczone ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. porywam jedną na śniadanie- wyglądają obłędnie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ładne te Twoje drożdżówki. Porywam jedną:)

    OdpowiedzUsuń
  15. Mmmmmm. ale pysznie wygląda.
    W wolnej chwili zapraszam do mnie: http://lubietooooo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. wspaniałe drożdżówki, mniaaam :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Takie połączenie smaków to istne niebo :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Tez ,muszę upiec, jeszcze z truskawkami w tym roku nie robiłam

    OdpowiedzUsuń
  19. Mniam .... poproszę o jedną taką drożdżówkę.

    OdpowiedzUsuń
  20. Wyglądają bardzo smakowicie, ja sobie dziś piekę właśnie placek z truskawkami i już czuję jego zapach, ale jeszcze moment musi posiedzieć w piekarniku :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Taka ciepła drożdżóweczka marzenie :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, rewelacja, wyglądają po prostu bosko!!! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Zjadłabym chętnie na drugie śniadanie :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger