czerwca 20, 2016

Placek amerykański z truskawkami

Dziś jedno z najprostszych ciast na świecie, czyli popularny placek amerykański. Tradycyjnie dodaje się do niego jabłka, ale moim zdaniem truskawki pasują do niego jeszcze lepiej. Ciasto jest banalnie łatwe i szybkie w przygotowaniu - wszystkie składniki wystarczy wrzucić do miski i zmiksować. Potem wystarczy tylko ułożyć na nim owoce i piec. Ja piekłam to ciasto wiele razy i zawsze mi się udaje. Polecam wszystkim, którzy lubią czekoladowe ciasta i tym, dopiero zaczynającym przygodę z pieczeniem. Smacznego:)

szklanka cukru (w tym 3 łyżki domowego cukru waniliowego),
3 łyżki kakao,
2 niepełne szklanki mąki,
5 jajek (w temperaturze pokojowej),
250 g masła (w temperaturze pokojowej),
mały proszek do pieczenia (18g),
ok. 500-600 g truskawek,
opcjonalnie tabliczka czekolady na polewę lub kilka łyżek kakao, cukru pudru i mleka

 Wszystkie składniki, oprócz truskawek, wrzucić do miski i zmiksować na jednolitą masę (ok. 10 minut). Przełożyć do natłuszczonej i wyłożonej papierem formy (36x25), wyrównać wierzch, ułożyć połówki truskawek (wnętrzem do góry). Piec w temp. 180 stopni przez 40 min. Ciasto polać roztopioną czekoladą lub prostą polewą z kakao, cukru pudru i ciepłego mleka. 



41 komentarzy:

  1. Wygląda tak smacznie, że wgryzę się w myszkę.. :-D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To jest dokładnie to, co sama miałam na myśli :D

      Usuń
  2. Aż slinka cieknie tak wspaniale wygląda

    OdpowiedzUsuń
  3. o mniaam <3
    marrstyle.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Zapisuje i jutro robię :D A można do tego mrożone truskawki ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja bym raczej nie dawała mrożonych truskawek, wydaje mi się, że są zbyt mokre i mogą spowodować zakalec. Jeśli jednak zdecydujesz się na mrożone, to dodaj ich znacznie mniej. Pozdrawiam:)

      Usuń
    2. Zrobiłam z świeżymi truskawkami :D Ciasto wyszło pycha, przepis zapisany i będę je robić :D Dla leniwych fajna sprawa

      Usuń
    3. Super, bardzo się cieszę, że smakowało! Pozdrawiam:)

      Usuń
  5. Świetne ciasto. Wygląda bardzo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pysznie wygląda i truskawki też pasują do tego ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mniam, ale smacznie wygląda !

    OdpowiedzUsuń
  8. Na pierwszy rzut oka ciasto wygląda jak tabliczka czekolady z truskawkami na wierchu (są i takie):) Opis zachęcający do wypróbowania - kto nie lubi miksować;) Poza tym wygląda przepysznie! No i świetnie, że wykorzystałaś owoce sezonowe! Musiało być pyszne!

    OdpowiedzUsuń
  9. Czekoladowe ciasto i do tego truskawki! Oj kusisz tym przepisem i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Takie połączenie z truskawkami wygląda i pewnie smakuje pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wygląda przesmacznie :D Wczoraj robiłam ciasto z truskawkami, kremem i galaretką :D

    OdpowiedzUsuń
  12. U mnie w domu ten amerykaniec jest naprawdę bardzo popularny :) Ale w wersji z truskawkami jeszcze mi nieznany. Szkoda. Super wygląda i jest taki na czasie :D Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  13. Wygląda obłędnie. Prawie zaśliniłam klawiaturę :P

    OdpowiedzUsuń
  14. To ciasto łączy w sobie moje dwa ulubione smaki. Oczywiście truskawki i kakao :) Wspaniały przepis, a wygląd wręcz obłędny ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wygląda super! Teraz chyba jak każdy truskawki kg jem :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Super nowy przepis, muszę wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  17. ja swoje robię na oleju, dłużej zachowuje świeżość, chyba że nie zdąży się zestarzeć :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie proste ciasta! Wygląda smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Aż ślinka ciemne :) Placek pierwsza klasa.

    OdpowiedzUsuń
  20. to ciacho wygląda fantastycznie!!

    OdpowiedzUsuń
  21. Wygląda super mi sie marzy jakieś fajne ciacho

    OdpowiedzUsuń
  22. ale pysznie wygląda mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Wygląda jak z czasopisma kulinarnego <3

    OdpowiedzUsuń
  24. ślicznie się prezentuje z tymi truskawkami plamkami na wierzchu :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Amerykański czy nie... wyglada pysznie :)

    OdpowiedzUsuń
  26. Kolejny przepis z truskawkami, który warto zapamiętać! :)
    pozdrawiam, mikrouszkodzenia.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  27. Jak udekorowany serduszkami ^^ Chętnie zjadłybyśmy kawałek i z truskawkami i jabłkami :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger