lipca 30, 2016

Kabaczek faszerowany mięsem mielonym

Faszerowane warzywa to świetny pomysł na letni obiad - ja nadziewam cukinie, papryki, bakłażany oraz kabaczki. Dziś przepis własnie na kabaczka faszerowanego mięsem mielonym. To delikatne w smaku warzywo idealnie nadaje się do wypełnienia pikantnym, wyrazistym farszem. Tym razem do mojego nadzienia dorzuciłam fasolę i kukurydzę, a całość doprawiłam meksykańskimi przyprawami. Tak nadziane kabaczki wspaniale komponują się z sosem pomidorowym, zestawem prostych sałatek i chrupiącym pieczywem. Smacznego:)

Polecam też paprykę faszerowaną kurczakiem:)


duży kabaczek
3/4 szklanki ugotowanego ryżu, kaszy lub kuskusu,
350 g mielonego mięsa,
marchewka,
duża cebula,
2-3 ząbki czosnku,
kilka łyżek czerwonej fasoli,
kilka łyżek kukurydzy,
pęczek natki pietruszki lub kolendry,
przyprawy do smaku: sól, pieprz, kumin, oregano, chili, tymianek

300 g przecieru pomidorowego,
ok. 1/2-3/4 szklanki wody lub bulionu,
mała cebula,
1-2 ząbki czosnku,
opcjonalnie 1/4 szklanki śmietanki 18% (lub do smaku), 
sól, pieprz, oregano, bazylia, tymianek


kilka łyżek startego żółtego sera

Sos pomidorowy: na patelni zeszklić drobno posiekaną cebulę i czosnek, dodać przecier, dolać bulion lub wodę, mieszać i poczekać parę minut, aż sos zgęstnieje (można dolać śmietankę do smaku). Przyprawić. Obrać kabaczka, przekroić na pół, wydrążyć środek. Mięso usmażyć z drobno posiekaną cebulą i startą na wiórki marchewką. Pod koniec smażenia dodać drobno posiekany czosnek, doprawić. Dodać fasolę i kukurydzę oraz świeże zioła. Wymieszać całość z 3-4 łyżkami sosu pomidorowego i ryżem. Farszem napełnić wydrążone kabaczki. Na blaszkę wylać sos pomidorowy, ułożyć warzywa. Zapiekać około 40 minut w 180 stopniach (czas pieczenia zależy od wielkości kabaczków). Pod koniec pieczenia posypać warzywa startym serem. 




40 komentarzy:

  1. jej jakie apetyczne! :D pyszności :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam takie pomysły. Nie dość, że pięknie wygląda to na pewno dobrze smakuje. :-)
    Obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  3. moja mama kiedyś raz na tydzień letnią porą robiła to danie, jak mieliśmy działkę i kabaczków nadmiar:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam takie faszerowane warzywa <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Super przepis, z chęcią bym spróbowała.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniała propozycja, długo nie musiałabyś mnie namawiać do zjedzenia takiego kabaczka a nawet obu:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam faszerowane warzywa!

    OdpowiedzUsuń
  8. Zrobiłam błąd przeglądając blogi wieczorową porą - zgłodniałam na widok tych smakołyków!

    OdpowiedzUsuń
  9. Chętnie zjadłabym tak pysznie nadzianego kabaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Proste i szybkie danie, a mimo to wygląda pięknie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Czy już wspominałyśmy, że bakłażan dla nas mógłby nie istnieć? Kabaczek zdecydowanie lepiej go zastępuje więc to był dobry wybór w tym daniu! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Takie potrawy to esencja letniej kuchni

    OdpowiedzUsuń
  13. Bombowo wygląda, aż ślinka cieknie. Mniam.

    OdpowiedzUsuń
  14. uwielbiam! :) też często faszeruję różne warzywa :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Przepis bardzo fajny. Uwielbiam tak konkretnie przyprawione farsze. Smak i aromat ziół, cebula, czzosnek. Idealnie. Faszerowane warzywa to moje ulubione danie. Mają w sobie tyle smaku. Robię niezwykle często, a za każdym razem nie mogę się oprzeć, aby nie powiedzieć "ale pyszne" :)

    OdpowiedzUsuń
  16. This looks soooo good once again! We went to my mothers garden todday and we got a HUGE zuccini from there. I will make it tomorrow and cannot wait for it :) I hope you had a great weekend!? I posted something on sunscreen today, maybe it is also helpful for you!?
    Xx
    Larissa
    conscious lifestyle of mine

    OdpowiedzUsuń
  17. Nigdy nie jadłam kabaczka ;P

    OdpowiedzUsuń
  18. Jestem fanką faszerowanych warzyw. Najczęściej u mnie gości faszerowana papryka, kalarepy lub z innej beczki pieczarki.
    Twoje danie jest godne polecenia!

    OdpowiedzUsuń
  19. Moja mama ma akurat smaka na kabaczka :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Chwilowo mam zakaz używania w kuchni cukinii ale jak już mi go zniosą to muszę zrobić właśnie nadziewaną mięskiem :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Wieki nie jadłam faszerowanych kabaczków. Pamiętam jak pierwszy raz spróbowałam tego dania, jak mi zasmakowało. Pyszności. Muszę kupić dobrego mięska mielonego i zrobić takie pyszności. Pozdrowionka ciepłe :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Nigdy bym nie pomyślała, że kabaczek też do faszerowania się nada :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Często faszeruję różne warzywa, w tym również kabaczka. To świetny pomysł na nieco inny niż zwykle obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Lubię takie smaki, więc zaciekawiło mnie to połączenie :)

    OdpowiedzUsuń
  25. uwielbiam takie faszerowane warzywa

    OdpowiedzUsuń
  26. dzis ribilam.wyszło pyszne:)nie dałam fasoli ani kukurydzy a zamiast marchwi ryz z warzywami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Bardzo się cieszę,że smakowało, pozdrawiam:)))

      Usuń
  27. Właśnie się piecze, czekam na finał. Kabaczek i warzywka ze swojej działki. Ale zapach , pewnie będzie pyszny , mniam.

    OdpowiedzUsuń
  28. Dzisiaj trafia w mój gust. Właśnie nadrukowałam sobie przepisów z cukinią w roli głównej. W tym przepisie też wspominasz, że kabaczek można zastąpić cukinią. Tak zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
  29. Odpowiedzi
    1. Tak,ryż do mięsa, zaraz poprawiam w przepisie☺

      Usuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger