grudnia 16, 2018

Pierogi z boczkiem i ziemniakami / Potato and Bacon Polish 'Pierogi'

Pierogi z boczkiem i ziemniakami przepis
Pierogi z boczkiem i ziemniakami 
Pierogi z boczkiem i ziemniakami przepis

Dzisiaj mam dla Was fantastyczną propozycję na troszkę inny farsz do pierogówPierogi z boczkiem i ziemniakami mogą konkurować nawet z naszymi ulubionymi pierogami ruskimi:)

Ciasto na pierogi jest łatwe w przygotowaniu, mięciutkie i delikatne. Używam go do wszystkich domowych pierogów, ruskich, z mięsem, z kapustą czy z grzybami.

Takie pierogi z z ziemniakami i boczkiem to regionalne danie z Mazowsza i Podlasia.  Są bardzo sycące i naprawdę pyszne, świetne smakują z podsmażoną na złoto cebulką. To świetny przepis na tani obiad dla całej rodziny. Smacznego:)

TUTAJ znajdziecie więcej przepisów na pierogi

Szukacie pomysłu na tani obiad? Zobaczcie też mój przepis na pyszną zapiekankę spaghetti z boczkiem lub kiełbasą:


Przepis na pierogi z boczkiem i ziemniakami, składniki:

ciasto (około 30 pierogów):

500 g mąki pszennej,

3/4 łyżeczki soli,

gorąca woda (ok. 1 i 1/3 szklanki)


farsz:
ok. 500 g ugotowanych ziemniaków,
200-250 g boczku,
duża cebula,
sól, pieprz


Przepis na pierogi z boczkiem i ziemniakami, przygotowanie:

Farsz: ziemniaki dokładnie rozgnieść lub zmielić. Boczek pokroić w kostkę i usmażyć na chrupko z drobno posiekaną cebulą. Połączyć z ziemniakami, doprawić do smaku. Ciasto: Mąkę wsypać do miski, dodać sól. Wlać do niej gorącą wodę (ja poczekałam około 10-15 minut od jej zagotowania), wymieszać łyżką (zrobi się klucha, ale tak ma być) i wyrabiać dłonią, aż ciasto będzie elastyczne i jednolite. Rozwałkować bardzo cienko (można podsypywać blat mąką), wykrawać kółeczka, napełniać farszem i zlepiać pierogi. Wrzucać partiami do posolonego wrzątku z kilkoma kroplami oleju, gotować do wypłynięcia na powierzchnię. Podawać przesmażoną cebulką lub innymi ulubionymi dodatkami.

Oryginalny przepis na ciasto .

Chcesz być na bieżąco z nowymi przepisami? Polub moje konto na Facebooku:

ENGLISH:

for the dough (approx. 30 pierogi):

1/2 kg of flour,
1 cup of hot water,
1 tsp of salt

for the filling:
 approx. 500 g of cooked potatoes,
200-250 g of bacon,
1 large onion,
salt and pepper, to taste

Prepare the filling: mash the potato, using a potato grinder. Cut the bacon into cubes and cook, until crispy. Add finely chopped onion and cook, until soft. Combine with potatoes, season well. Prepare the dough: Make the dough: boil the water and set aside for 10 to 15 minutes - it should remain hot. Mix half of the flour (250g) with salt, add the water and mix with the spoon. Gradually add remaining flour and knead for few minutes, until smooth and elastic (you don't have to use whole flour). Roll out finely on a floured surface and  cut out circles. Place a heaping tsp of the filling in the center of each circle. Fold the edges together and seal well, using a fork. Drop pierogi into boiling water, simmer for about to 5 minutes or until they float on a surface. Drain and serve with caramelized onion on other toppings of your choice. 



23 komentarze:

  1. Nigdy nie jadłam pierogów z takim farszem, muszę spróbować 😉

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo lubimy wszelakie pierogi,ale takich nie robiłam:)))chętnie wypróbuję:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja zawsze na oko je robię :D. W ogóle, uwielbiam pierogi. Takie też kiedyś próbowałam. Pycha :).

    OdpowiedzUsuń
  4. These look absolutely delicious!! And I love anything with bacon!! Thanks for the recipe!! Have a great day!! Big hugs :)

    Lisa
    A Mermaid's Crafts

    OdpowiedzUsuń
  5. Całe wieki nie jadłam pierogów :) a w takim wydaniu nigdy :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Słyszałam o takim połączeniu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. o takich nie jadłam, ale dziś lepiłam i wcinałam klasyczne ruskie, o mamammmmuuuuuniu!

    OdpowiedzUsuń
  8. These look so delicious, esp. that bacon filling :-))

    OdpowiedzUsuń
  9. całkiem podobne ostatnio robiła moja mama :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne pierożki! Prezentują się niezwykle apetycznie! Pycha! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Super, u mnie w domu wszyscy lubią pierogi ruskie i nawet na Wigilię mam zawsze i ruskie i z kapustą i grzybami :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Robię takie. Uwielbiam je. Są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Uwielbiam pierogi pod każdą postacią :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Oh, delicious looking! I can imagine how good your pierogi's taste! Yum! Thanks for the recipe!

    OdpowiedzUsuń
  15. It looks really good, thanks for the recipe!
    xx

    OdpowiedzUsuń
  16. apetyczne nadzienie w tych pierogach

    OdpowiedzUsuń
  17. Już niedługo pierogi będą <3

    OdpowiedzUsuń
  18. Pierogi, różne, to moja ulubiona potrawa. Twoje, zboczkiem i ziemniakami tak zachęcająco wyglądają, że chciałoby się zjeść. Teraz, zaraz... Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014-2024 Lekcje w kuchni , Blogger